Ανάπτυξη εφαρμογής αξιολόγησης μαθητών δημοτικού σε Android
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Android ; Εκπαιδευτικό λογισμικό ; Εφαρμογή ; Δημοτικό ; ΑξιολόγησηΠερίληψη
Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν διττός: κατά πρώτον να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί μία εφαρμογή για κινητά/tablet που θα εξυπηρετεί εκπαιδευτικές ανάγκες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και κατά δεύτερο να διερευνηθεί κατά πόσο η χρήση της εφαρμογής αυτής είναι αποτελεσματική στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αποδεκτή από τους εκπαιδευόμενους και προσφέρει κίνητρα για την αξιολόγησή τους. Προς την κατεύθυνση αυτή σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε η Android εφαρμογή «Παιχνίδι Γνώσεων» έτσι ώστε να διερευνηθεί η χρήση της ως μέσο αξιολόγησης των γνώσεων μαθητών Δημοτικού σχολείου. Στην έρευνα συμμετείχαν 45 μαθητές/τριες Δ' και Στ' Δημοτικού οι οποίοι απάντησαν σε σχετικό ερωτηματολόγιο, Διερευνήθηκαν οι στάσεις και οι αντιλήψεις τους αναφορικά με την αξιολόγηση της επίδοσής τους από την εφαρμογή «Παιγνίδι Γνώσεων» και από το δάσκαλο. Δεν βρέθηκαν σημαντικές διαφοροποιήσεις (p>0.05) στις απαντήσεις μεταξύ αγοριών και κοριτσιών. Από τα αποτελέσματα φαίνεται ότι 96% των μαθητών απάντησαν ότι διαθέτουν κινητό/tablet που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως εκπαιδευτικά εργαλεία, εάν υπήρχαν διαθέσιμα τα κατάλληλα λογισμικά και εκπαιδευτικά σενάρια. Επίσης, διαφαίνεται ότι οι μαθητές/τριες αγχώνονται πολύ λιγότερο όταν εξετάζονται από την εφαρμογή από ότι από το δάσκαλο. Τέλος, η εφαρμογή «Παιχνίδι Γνώσεων» φαίνεται να αρέσει στους μαθητές/τριες επειδή έχει παιγνιώδη χαρακτήρα, όμως δεν θεωρούν την εξέτασή τους μέσα από την εφαρμογή αυτή παραδοσιακή.