Στρατηγικές μικρομεσαίων επιχειρήσεων : η περίπτωση ελληνικής επιχείρησης. Μελετώνται στρατηγικές και τακτικές μικρομεσαίων επιχειρήσεων που οδηγούν σε αποτελεσματικότητα και σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και αναλύεται η επίδραση του εξωτερικού περιβάλλοντος και των πόρων μιας μικρομεσαίας επιχείρησης στη στρατηγική της, στα πλαίσια των σκοπών της
Master Thesis
Author
Γκουγκούση, Παναγιώτα Κ.
Date
2007-01-25Abstract
Το πρώτο µέρος της παρούσας εργασίας αναφέρεται στις στρατηγικές των µικροµεσαίων επιχειρήσεων, στην οικονοµική τους σηµασία, στο θεσµικό πλαίσιο λειτουργίας τους, αλλά και στα χαρακτηριστικά, στις ανάγκες τους και στον τρόπο µε τον οποίο ανταγωνίζονται αποτελεσµατικά ορισµένες από αυτές και επιτυγχάνουν υψηλούς ρυθµούς ανάπτυξης. Ιδιαίτερη µνεία γίνεται στις οικογενειακές επιχειρήσεις και στην επιτυχηµένη στρατηγική τους, κυρίως των µεγαλύτερων, που βασίζεται στην καινοτοµία, στην κουλτούρα και στις απλοποιηµένες µορφές ελέγχου που ελαχιστοποιούν το κόστος λειτουργίας τους.
Στο δεύτερο µέρος αναλύεται η περίπτωση µιας ελληνικής ‘κατασκευαστικής’ επιχείρησης -Greco pac- παρουσιάζεται το όραµά της, η αποστολή της, οι σκοποί και η παρούσα στρατηγική µε την οποία ανταγωνίζεται, καθώς και οι κύριοι σταθµοί στην πορεία της. Επίσης, σχεδιάζεται στρατηγική ανάλυση για την επιχείρηση, µέσα από την εκτίµηση του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντός της, στο παρόν και στο µέλλον, απ’ όπου προκύπτει µια µήτρα ‘TOWS’ -απειλών, ευκαιριών, αδυναµιών, δυνάµεων- που καταδεικνύει την καταλληλότερη στρατηγική ανάµεσα σε τέσσερα σενάρια εναλλακτικών στρατηγικών επιλογών.