Κατάρτιση ανθρώπινου δυναμικού για τη διαχείριση διαπολιτισμικών τάξεων στις ΕΠΑ.Σ του ΟΑΕΔ
Human resources training for the administration of intercultural classes of EPA.S OAED
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διαπολιτισμική εκπαίδευση ; Κατάρτιση εκπαιδευτικών ; Αλλοδαποί μαθητές ; ΕΠΑ.Σ ΟΑΕΔΠερίληψη
Στην εποχή που ζούμε σημειώνονται συνεχείς οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές μεταβολές. Αποτέλεσμα των μεταβολών αυτών είναι η εμφάνιση ενός μεταναστευτικού ρεύματος που έχει προκαλέσει μεγάλες κοινωνικές αλλαγές μετατρέποντας τις κοινωνίες σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα. Η Ελλάδα δεν ξέφυγε από την τάση αυτή της εποχής, καθώς αποτέλεσε μια από τις χώρες που υποδέχθηκαν και υποδέχονται ακόμα και σήμερα ένα μεγάλο αριθμό μεταναστών και προσφύγων, επαναπροσδιορίζοντας έτσι τη σύνθεση της κοινωνίας. Αυτή η νέα πολυπολιτισμική πραγματικότητα που διαμορφώνεται, επιφέρει σημαντικές αλλαγές σε πολλούς τομείς και κυρίως στον τομέα της εκπαίδευσης, θέτοντας ως επιτακτική ανάγκη τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, ώστε να υπάρχουν ίσες ευκαιρίες μάθησης για όλους. Ιδιαίτερα σημαντικός και καθοριστικός είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού, ο οποίος καλείται να αναλάβει δράση και να προσπαθήσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες της νέας πολυπολιτισμικής πραγματικότητας, προωθώντας τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και μετατρέποντας τη σχολική τάξη σε χώρο έκφρασης όλων των μαθητών ανεξαιρέτως.
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξεταστεί η σχέση της διαπολιτισμικής επάρκειας και ετοιμότητας τους με τη σχολική επίδοση των πολιτισμικά διαφορετικών μαθητών στα γλωσσικά μαθήματα, μέσω της καταγραφής των απόψεων των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε διαπολιτισμικές τάξεις του ΕΠΑ.Σ. Ο.Α.Ε.Δ. Μέσα από την έρευνα, επιπλέον, επιχειρείται η ανάδειξη των προβλημάτων – δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί κατά τη διδασκαλία μαθημάτων, καθώς και οι πηγές επιμόρφωσης και στήριξης των εκπαιδευτικών σε ζητήματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Τέλος, μέσω της ποσοτικής προσέγγισης του ζητουμένου, παρουσιάζεται ο βαθμός διαπολιτισμικής επάρκειας και ετοιμότητας των εκπαιδευτικών.