Game-based learning στην εκπαίδευση: σχεδιασμός και χρήση παιχνιδιού με κάρτες για την υποστήριξη του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος στη Β’ Δημοτικού
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Μελέτη περιβάλλοντος ; Παιχνίδια, Εκπαιδευτικά ; Educational games ; Card games ; Game-based learningΠερίληψη
Τα παιχνίδια αποτελούν μέρος της ζωής των ανθρώπων από τη βρεφική ηλικία. Η αγάπη που δείχνουν τα παιδιά και ο ενθουσιασμός, αλλά και η παιδαγωγική αξία τους ήταν η αφορμή για την εύρεση μιας νέας μεθόδου διδασκαλίας. Το Game-Based Learning τα τελευταία χρόνια αποτελεί μια μέθοδο που προτιμούν όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί για την επίτευξη μιας πιο αποτελεσματικής μάθησης. Το Game-Based Learning στην εκπαίδευση είναι μια υποσχόμενη μέθοδος και παράλληλα μια νέα τάση για την οποία απαιτείται περισσότερη εμπειρική έρευνα για τα αποτελέσματά της.
Η παρούσα εργασία ερευνά τα αποτελέσματα της μεθόδου διδασκαλίας Game-Based Learning σε σύγκριση με την παραδοσιακή διδασκαλία, αλλά και με τη διδασκαλία υποστηριζόμενη από τις νέες τεχνολογίες, συγκεκριμένα με τη χρήση μιας ψηφιακής παρουσίασης, σε ένα δείγμα μαθητών της Β’ Δημοτικού για το γνωστικό αντικείμενο της Μελέτης Περιβάλλοντος. Για την υλοποίηση της έρευνας σχεδιάστηκαν κάρτες παιχνιδιού Υπερατού για τα θηλαστικά ζώα με τη χρήση ενός κώδικα XML.
Για την υλοποίηση επιλέχθηκε η ποσοτική στατιστική ανάλυση των δεδομένων και το εργαλείο μέτρησης ήταν το ίδιο πριν την έναρξη της διδασκαλίας, αλλά και μετά. Έτσι, μετρήθηκε η επίδοση των μαθητών πριν την κάθε διδασκαλία, αλλά και στο τέλος, ώστε να μετρηθεί η διαφορά στη βαθμολογία. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο μόνο για την ομάδα που χρησιμοποίησε το παιχνίδι για να μετρηθούν ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η μέθοδος Game-Based Learning αποτελεί μια αποτελεσματική μέθοδος για τη διδασκαλία, οι μαθητές διασκεδάζουν πολύ, δείχνουν ενδιαφέρον και μαθαίνουν παίζοντας.