Χρήση κλώνου του παιχνιδιού Angry Birds για διδασκαλία φυσικής
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Μάθηση βασισμένη σε ψηφιακά παιχνίδια ; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ; Φυσική ; Angry birdsΠερίληψη
Με την παρούσα διπλωματική ερευνητική εργασία επιχειρείται να προσεγγιστεί ένας τρόπος ένταξης του δημοφιλούς παιχνιδιού Angry Birds στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών του υπουργείου Παιδείας για την εκμάθηση φυσικής και να διερευνηθεί η επίδραση της διδακτικής αυτής στις επιδόσεις των μαθητών. Για τον σκοπό της εργασίας δημιουργήθηκαν και υλοποιήθηκαν τρία μαθήματα φυσικής, τα οποία στηρίχθηκαν στο ηλεκτρονικό παιχνίδι που δημιουργήθηκε στηριζόμενο σε κλώνο του παιχνιδιού Angry Birds. Τα μαθήματα σχεδιάστηκαν με βάση το βιβλίο Φυσικής της Β’ γυμνασίου. Στην έρευνα συμμετείχαν 26 μαθητές Α’ γυμνασίου ενός τμήματος ενός ιδιωτικού σχολείου στο πλαίσιο του μαθήματος φυσικής στο σχολείο. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι μαθητές μικρότερης ηλικίας μπορούν να αποκτήσουν γνώση μέσα από τη διδακτική που βασίζεται σε παιχνίδι, έχοντας τα ίδια αποτελέσματα με την παραδοσιακή διδασκαλία. Όμως όλοι οι μαθητές που παρακολούθησαν το μάθημα με το ηλεκτρονικό παιχνίδι είχαν καλύτερα αποτελέσματα, όλοι ανεξαρτήτως του επιπέδου τους, σε αντίθεση με τους μαθητές που παρακολούθησαν την παραδοσιακή διδασκαλία.