Ανάπτυξη γεωμετρικού στοχαστικού μοντέλου διαύλου για επικοινωνίες μεταξύ οχημάτων
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Γεωμετρικό στοχαστικό μοντέλο ; Rayleigh ; Double RayleighΠερίληψη
Οι επικοινωνίες οχήματος με όχημα (vehicle-to-vehicle – V2V) αποτελούν μία από τις πολλά
υποσχόμενες ανερχόμενες τεχνολογίες για την κάλυψη ενός ευρέως φάσματος υπηρεσιών τόσο
σε επίπεδο άνεσης όσο και σε επίπεδο ασφάλειας. Καθώς η μελέτη τέτοιου είδους επικοινωνιών
αποτελεί μία πολύπλοκη διαδικασία, ολοένα και περισσότερες μέθοδοι αναπτύσσονται
προκειμένου να κατανοηθούν σε βάθος. Ίσως μία από τις σημαντικότερες προσεγγίσεις είναι η
μελέτη των V2V επικοινωνιών με γεωμετρικά στοχαστικά μοντέλα καναλιών. Ανάλογα με τις
παραμέτρους διάδοσης και τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται ολοένα και περισσότερα τέτοια
μοντέλα αναπτύσσονται με γοργούς ρυθμούς.
Για το σκοπό αυτό και στο πλαίσιο της παρούσας Διπλωματικής, αναπτύχθηκε ένα γεωμετρικό
μοντέλο που αποτελεί μία επέκταση ενός κλασσικού γεωμετρικού μοντέλου δύο δαχτυλιδιών.
Αφού βρέθηκε στη διεθνή βιβλιογραφία ένα πλήθος τέτοιων γεωμετρικών μοντέλων,
παρατηρήθηκε ότι γίνονταν αναφορά μόνο σε κινητές επικοινωνίες όπου η απόσταση μετάδοσης
ήταν σταθερή και διατηρούταν μεγάλη. Με βάση αυτή την θεώρηση, έγινε μία επέκταση αυτού
του είδους μοντέλου αναφοράς σε ένα μοντέλο που θα λάμβανε υπόψιν την αλλαγή στις
αποστάσεις μεταξύ των δύο κινητών τερματικών. Στο πλαίσιο αυτό μελετώνται και οι
διαφορετικές στατιστικές ιδιότητες που, κατά συνέπεια, προκύπτουν. Για την ανάπτυξη των
μοντέλων προσομοίωσης χρησιμοποιείται η μέθοδος αθροίσματος ημίτονων (sum-of-sinusoids -
SOS), η οποία έχει γίνει αποδεκτή ευρέως στον ακαδημαϊκό χώρο και στη βιομηχανία.
Το προτεινόμενο αυτό μοντέλο, παρέχει και σε άλλους ερευνητές τις κατάλληλες
κατευθυντήριες γραμμές στη μελέτη τέτοιου είδους γεωμετρικών στοχαστικών μοντέλων από μία
άλλη σκοπιά καθώς και τη δυνατότητα μελέτης διαφορετικών σεναρίων μετάδοσης.