Πολυπολιτισμικότητα και πολυγλωσσία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Μία μελέτη περίπτωσης του νομού Ευβοίας
Multiculturalism and multilingualism in primary education. A case study of county Evia
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Πολυπολιτισμικότητα ; Πολυγλωσσία ; Νομοθετικό πλαίσιο ; Εκπαίδευση ; Ευρώπη ; Ελλάδα ; Διεθνείς οργανισμοίΠερίληψη
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την έννοια της πολυπολιτισμικότητας. Η ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια έχει έρθει αντιμέτωπη να συνυπάρξει με διαφορετικές πολιτισμικές κουλτούρες. Αυτή η κοινωνική αλλαγή έχει φέρει στο προσκήνιο θέματα που χρήζουν επίλυσης. Πάνω σε αυτόν τον άξονα και για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που πιθανόν δημιουργούνται η ελληνική πολιτεία πήρε κάποια μέτρα στηριζόμενη, πάντα, στις αρχές και τις υποδείξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άλλων διεθνών οργανισμών, όπως είναι η UNESCO. Αυτή η αλλαγή άρχισε να εμπλέκει ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία δείχνει να κατανοεί την ανάγκη για αλλαγές στη θεσμοθέτηση. Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Ευβοίας, παρά τη γενικότερη ελλειπή τους επιμόρφωση σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, φαίνεται να κατανοούν τις ιδιαίτερες συνθήκες που έχουν προκύψει και να προσπαθούν να προσαρμοστούν σε αυτές για την αρμονική συνύπαρξη, την αλληλοαποδοχή και τη γνωστική ευημερία όλων των μαθητών και μαθητριών.