Εφαρμογή του social media marketing στον χώρο της υγείας
Implementation of social media marketing in healthcare industry
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Social media ; Social media marketing ; Υγεία ; Επαγγελματίες υγείας ; ΑσθενείςΠερίληψη
Στόχος της παρούσας διατριβής ήταν να εξετάσει τις προθέσεις, τις στάσεις και τα εμπόδια των καταναλωτών στο να χρησιμοποιήσουν τα Social Media για να επικοινωνήσουν με τους επαγγελματίες υγείας στην Ελλάδα. Για τους σκοπούς αυτούς, ερωτηματολόγια διανεμήθηκαν σε ένα δείγμα 123 ασθενών, μέσω διαδικτύου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι παρόλο που η χρήση των Social Media είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στη χώρα μας, η χρησιμοποίηση τους για την επικοινωνία με τους επαγγελματίες υγείας δεν είναι. Φαίνεται ότι στα Social Media προβάλλεται κατά κύριο λόγο μια «εξιδανικευμένη» εικόνα των χρηστών η οποία δεν είναι συμβατή με τη δημοσιοποίηση ιατρικών προβλημάτων. Τα βασικά εμπόδια στη χρήση των Social Media για ιατρικούς σκοπούς είναι τα εξής:
α. ελλιπής ασφάλεια σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων,
β. χαμηλή ποιότητα των ιατρικών πληροφοριών που κυκλοφορούν στα Social Media,
γ. υπερ-πληροφόρηση σχετικά με τα ιατρικά ζητήματα και
δ. μη τήρηση της εμπιστευτικότητας των ιατρικών πληροφοριών. Αντίθετα, οι ασθενείς δεν αντιμετωπίζουν τεχνικά προβλήματα πρόσβασης στα Social Media (πρόσβαση στο διαδίκτυο, γνώσεις, κτλ.).
Τέλος, η επίδραση των δημογραφικών χαρακτηριστικών των Ελλήνων ασθενών στη διαμόρφωση των στάσεων τους απέναντι στη χρήση των Social Media για ιατρικούς σκοπούς, βρέθηκε ότι είναι περιορισμένη, επιβεβαιώνοντας τα ευρήματα που αναφέρονται στη διεθνή βιβλιογραφία και πρακτική.