Παράγοντας την αλγοριθμική σκέψη με ανάπτυξη εφαρμογών με εκπαιδευτικά ρομπότ
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ρομποτική ; Προγραμματισμός ; Εκπαιδευτικά ρομπότ ; Ηλεκτρονική μάθηση ; Διδακτικά σενάριαΠερίληψη
Με την εργασία αυτή επιδιώκεται η παρουσίαση ενός εκπαιδευτικού σεναρίου για την εκμάθηση προγραμματισμού και την πρόσκτηση του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης. Το σενάριο υλοποιείται με τη χρήση του λογισμικού «Robot Virtual World» το οποίο παρέχει την δυνατότητα, μέσα από το εύχρηστο, φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον, να προγραμματίζονται τόσο κατασκευαστικά ρομπότ όσο και εικονικά. Προγραμματίζοντας τα εικονικά ρομπότ το λογισμικό παρέχει κάποιες προκλήσεις οι οποίες καλούνται να υλοποιηθούν εκπληρώνοντας για κάθε πρόκληση έναν συγκεκριμένο στόχο. Όπως για παράδειγμα η μετακίνηση του ρομπότ μπροστά ή η περιστροφή του ρομπότ και άλλα, ξεκινώντας από απλά και εύκολα προγράμματα, συνεχίζοντας σε πιο περίπλοκα προβλήματα με πλούσια γραφική αναπαράσταση.
Σκοπός της εργασίας είναι να εκτιμηθεί κατά πόσο η συγκεκριμένη προσέγγιση μπορεί να βοηθήσει στην εκμάθηση των βασικών προγραμματιστικών εννοιών και απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου. Για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκαν ρουμπρίκες αξιολόγησης τις οποίες οι εκπαιδευόμενοι συμπλήρωσαν με το πέρας της διαδικασίας.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η παραπάνω μέθοδος βοήθησε τους εκπαιδευόμενους να κατανοήσουν σε μεγάλο βαθμό τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού γρήγορα και εύκολα, να αναπτύσσουν δικά τους προγράμματα, ενώ φάνηκε η ικανότητα να μπορούν να κατανοούν και να διορθώνουν τυχόν σφάλματα των προγραμμάτων τους μέσω της άμεσης αλληλεπίδρασης του εκπαιδευομένου με το εικονικό ρομπότ.