Ενεργειακή αποδοτικότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων: σχεδιαστικός δείκτης ενεργειακής απόδοσης (EEDI) και σχέδιο διαχείρισης της ενεργειακής αποδοτικότητας (SEEMP)
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διοξείδιο του άνθρακα ; Εκπομπές αερίων ; Ενεργειακή αποδοτικότητα ; CO2 emissions ; SEEMP ; EEDI ; Energy efficiencyΠερίληψη
Η ναυτιλία μέσα από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, που αποτελεί τον παγκόσμιο ρυθμιστή του κανονιστικού πλαισίου στο οποίο λειτουργεί, αναλαμβάνει να εφαρμόσει εκείνα τα μέτρα που θα της επιτρέψουν να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία και με αυτόν τον τρόπο να συμβάλλει στη δέσμευση που έχει συμφωνηθεί σε διεθνικό επίπεδο και αφορά τη συγκράτηση της παγκόσμιας θερμοκρασίας και την αντιμετώπιση του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής. Εδώ παρουσιάζονται τα δύο βασικά μέτρα που έχουν ληφθεί μέχρι τώρα και αφορούν τη σχεδίαση και λειτουργία του πλοίου: ο σχεδιαστικός δείκτης ενεργειακής απόδοσης και το σχέδιο διαχείρισης της ενεργειακής αποδοτικότητας. Ακόμη, εξετάζεται η εφαρμογή τους σε ένα πολύ ζωτικό τμήμα των ναυτιλιακών μεταφορών μείζονος σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο: τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων. Τελικά, η προσπάθεια επίτευξης της βέλτιστης χρήσης των ενεργειακών πόρων μέσα από τη διαχείριση της ενέργειας και την αύξηση της αποδοτικότητας αποτελεί μια συνεχή διαδικασία μέσα από την οποία εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα του κλάδου ενώ παράλληλα συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος.