Αναδιοργάνωση ανεξάρτητων (αλλά συνδεόμενων) οργανωτικών μονάδων: η περίπτωση των στρατιωτικών πρατηρίων
Re-organization of independent (but associated) organizational units: the case of military supply stations
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Οικονομίες κλίμακας ; SWOT analysis ; Αναδιοργάνωση ; Στρατιωτικά πρατήρια ; Σουπερμάρκετ ; Scale economics ; Reorganization ; Military stores ; Super marketsΠερίληψη
Η αναδιοργάνωση των επιχειρήσεων αποτελεί αποτέλεσμα απόφασης εταιρικής στρατηγικής, ώστε με την επιδίωξη συγκεκριμένων οργανωτικών αλλαγών, να υπάρξει θετική επίδραση στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας. Ο επανασχεδιασμός της επιχειρησιακής διεργασίας στοχεύει στην αναθεώρηση του τρόπου εργασίας και λειτουργίας, αλλά και στην αναδιάρθρωση της παραγωγής και των προσφερομένων αγαθών, με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, τη μείωση του λειτουργικού κόστους και την αναβάθμιση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας. Η αναδιοργάνωση των επιχειρήσεων συνήθως κρίνεται αναγκαία, λόγω των δυναμικών συνθηκών, που συνήθως δεν μπορούν να προβλεφθούν, που επικρατούν στο κάθε επιχειρηματικό περιβάλλον που δραστηριοποιείται ο κάθε οικονομικός οργανισμός.
Σε αυτήν την εργασία θα ασχοληθούμε με επιχειρηματική δραστηριότητα στο λιανεμπόριο. Ως λιανεμπόριο θεωρείται η πώληση κάποιων αγαθών στους καταναλωτές μέσω των καταστημάτων, φυσικών ή ηλεκτρονικών (e-shop). Ωστόσο, αυτή θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μια αρκετά ευρύτερη δραστηριότητα. Το λιανικό εμπόριο είναι η πώληση αγαθών και υπηρεσιών στον τελικό καταναλωτή για προσωπική, οικογενειακή ή οικιακή χρήση και όχι για μεταπώληση.
Η παρούσα εργασία παρουσιάζει την περίπτωση των Στρατιωτικών Πρατηρίων, τα οποία παρέχουν υπηρεσίες εξυπηρέτησης των αναγκών τόσο των Στρατιωτικών Μονάδων όσο και των δικαιούχων (πελάτες του) χωρίς να χρησιμοποιεί δαπάνες κρατικού προϋπολογισμού. Τα στρατιωτικά πρατήρια που βρίσκονται στην επαρχία αποτελούν μικρογραφίες των μεγάλων (δηλαδή του ΕΚΕΜΣ, ΠΟΝ και ΣΕΠΑ). Η ιδέα της ενοποίησης όλων των στρατιωτικών πρατηρίων, είτε διοικητικά είτε μόνο στον τομέα των προμηθειών, για τον σκοπό επίτευξης οικονομιών κλίμακας, την εξοικονόμηση προσωπικού και την ορθολογικότερη διαχείριση των προμηθευτών, διαχρονικά αποτελούσε τον αντικειμενικό στόχο χωρίς ακόμα να έχει υλοποιηθεί.
Σε αυτήν την εργασία παρουσιάζονται τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα αυτών και πάνω σε αυτά παρουσιάζονται προτεινόμενες λύσεις για την ενίσχυση της λειτουργίας των και βελτίωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων τους.