Στρατηγικό μάνατζμεντ και εκπαίδευση ανθρωπίνου δυναμικού στον τομέα των τουριστικών επιχειρήσεων
View/ Open
Keywords
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Επιχειρήσεις ; Ανθρώπινο δυναμικό ; Διοικητικά θέματα ; Εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικούAbstract
Το στρατηγικό μάνατζμεντ αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά και ενδιαφέροντα
πεδία της διοίκησης επιχειρήσεων. Η μεγαλύτερη πρόκληση για τις επιχειρήσεις
σήμερα είναι με ποιο τρόπο μέσα από τον έντονο ανταγωνισμό που επικρατεί και το
άκρως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου δραστηριοποιούνται, θα καταφέρουν να
επιβιώσουν και να επικρατήσουν όχι μόνο στο παρόν, αλλά να θέσουν τις βάσεις και
για μια επιτυχή πορεία στο μέλλον. Η συγκεκριμένη πρόκληση εμφανίζει ιδιαίτερη
δυσκολία για τα διοικητικά στελέχη, κυρίως για τις επιλογές που έχουν να κάνουν και
τις αποφάσεις που πρέπει να πάρουν. Ο βασικότερος λόγος που συμβαίνει αυτό είναι
οι διαφορές που ενδέχεται να υπάρχουν στο περιβάλλον της επιχείρησης κατά το
παρελθόν και το μέλλον.
Στο πλαίσιο αυτό η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο την παρουσίαση και
ανάλυση του στρατηγικού μάνατζμεντ και επιπλέον να δείξει πόσο άμεσα συνδέεται
με τον ανθρώπινο παράγοντα. Σε πρακτικό επίπεδο αυτό θα γίνει μέσω της μελέτης
περίπτωσης ενός ελληνικού ξενοδοχείου πόλης, του PLAKA HOTEL.
Το πρώτο, από τα συνολικά έξι κεφάλαια της παρούσας εργασίας, μας εισάγει στην
έννοια της Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων και αναλύει τους τρόπους εφαρμογής της
στις επιχειρήσεις.
Η εκπαίδευση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί το θέμα του
δεύτερου κεφαλαίου και η αξιολόγηση του προσωπικού είναι η κεντρική έννοια του
τρίτου κεφαλαίου.
Στο τέταρτο κεφάλαιο σκιαγραφείται ο ενεργός ρόλος της Διοίκησης Ανθρωπίνων
Πόρων στη διαμόρφωση της στρατηγικής της επιχείρησης και στο πέμπτο κεφάλαιο
αναλύεται η έννοια του στρατηγικού μάνατζμεντ.
Το έκτο και τελευταίο κεφάλαιο μας εισάγει στο πρακτικό μέρος της παρούσας
διπλωματικής εργασίας και σχετίζεται με την ανίχνευση του εσωτερικού και
εξωτερικού περιβάλλοντος του PLAKA HOTEL. Αναλυτικότερα πραγματοποιείται
μια ιστορική αναδρομή, η οποία καταλήγει στην τρέχουσα κατάσταση της
επιχείρησης, ορίζεται το όραμα, η αποστολή και η φιλοσοφία της. Ακολουθεί η
ανίχνευση του εξωτερικού περιβάλλοντος του ξενοδοχείου με τη μέθοδο PEST, στη συνέχεια με τη βοήθεια του υποδείγματος των πέντε δυνάμεων του Porter μελετάται
το γενικευμένο ή μάκρο – περιβάλλον της επιχείρησης. Τέλος γίνεται μια
παρουσίαση των δυνατών και αδύνατων σημείων σε συνδυασμό με τις ευκαιρίες και
απειλές για το ξενοδοχείο σύμφωνα με τη μέθοδο SWOT και επιπλέον αναλύεται η
στρατηγική που ακολουθεί.