Η επιλογή του πολυεθνικού πληρώματος και οι επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα των ναυτιλιακών επιχειρήσεων
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπαδογιάννη, Αικατερίνη
Ημερομηνία
2017-09Επιβλέπων
Θεοδωρόπουλος, ΣωτήριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Λειτουργικά έξοδα ; Μισθοί και ημερομίσθια ; Πιστοποίηση ; Τμήμα πληρωμάτων ; Στελέχωση ; Διαχείριση πλοίου ; Πρακτορεία ταξιδίων ; Operational expenses ; Wages ; Certification ; Crew department ; Ship management ; Travel agentsΠερίληψη
Η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει εξελιχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζοντας
πρόοδο στην τεχνολογία των πλοίων και επιφέροντας αλλαγές στα πληρώματα που τα
στελεχώνουν. Η οικονομική κρίση των τελευταίων 10 ετών έχει οδηγήσει τις ναυτιλιακές
εταιρείες να θεωρούν επιτακτική την ανάγκη για μείωση των λειτουργικών εξόδων των
πλοίων, εστιάζοντας στο τμήμα των πληρωμάτων. Το νευραλγικό αυτό τμήμα καλείται να
μειώσει τα κόστη που προκύπτουν από τους μισθούς των ναυτικών, στρέφοντας το
ενδιαφέρον τους σε φθηνότερες εθνικότητες, κυρίως λόγω του βιοτικού επιπέδου τους. Κατά
συνέπεια, έρχεται αντιμέτωπο με την πρόκληση της επαρκούς στελέχωσης με φθηνότερα
πληρώματα προερχόμενα κυρίως από αναπτυσσόμενες χώρες, τα οποία όμως πρέπει να είναι
εξίσου ικανά και πιστοποιημένα ώστε να μην επηρεαστεί η ορθή και ασφαλής διαχείριση
του πλοίου.