Μέθοδοι προσέλκυσης ανθρώπινου δυναμικού στη διαδικτυακή εποχή: ανάλυση μελέτης περίπτωσης
Recruiting methods in digital era: a case study analysis
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατολόγηση ; Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ; Ψηφιακά εργαλεία ; Ανθρώπινο δυναμικό ; Recruitment ; Social media ; Digital toolsΠερίληψη
Το διαδίκτυο άνοιξε νέους ορίζοντες στην επικοινωνία και συγχρόνως προσέφερε τεράστια οφέλη στην κοινωνία. Η διείσδυση στην καθημερινότητα του ανθρώπου προκάλεσε τεράστια τεχνολογική επανάσταση με αποκορύφωμα την ένταξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις ζωές όλων. Σε αυτό το ταχέως αναπτυσσόμενο περιβάλλον, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη για τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στις αλλαγές και να ενσωματώσουν την τεχνολογία στις διαδικασίες τους. Το θέμα που διερευνάται στην παρούσα διπλωματική εργασία είναι « οι Μέθοδοι προσέλκυσης ανθρώπινου δυναμικού στη διαδικτυακή εποχή ». Η έρευνα στοχεύει στο να προσδιορίσει κατά πόσο οι εταιρείες χρησιμοποιούν διαδικτυακά μέσα στη διαδικασία πρόσληψης και επιλογής υποψηφίων, ενώ παράλληλα γίνεται μία σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους πρόσληψης. Τα κρίσιμα στοιχεία που οδήγησαν την έρευνα αφορούν τις σύγχρονες τάσεις στη διαδικασία προσέλκυσης και επιλογής προσωπικού, τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την προσέλκυση και επιλογή υποψηφίων και τη σύγκρισή τους με συμβατικές μεθόδους. Η θεωρητική επισκόπηση του θέματος, στο πρώτο μέρος, αποτελεί μια προσπάθεια κατανόησης των παραπάνω όρων σύμφωνα με τη διαθέσιμη βιβλιογραφία. Ειδικότερα, αρχικά μελετώνται οι παραδοσιακές μέθοδοι και πολιτικές που εφαρμόζουν οι επιχειρήσεις και κατόπιν διερευνάται η διαδικτυακή προσέγγιση με τα πλεονεκτήματα και τους κινδύνους που ενέχει. Διαπιστώνεται πως η χρήση διαφόρων διαδικτυακών εργαλείων βοηθά τόσο την επιχείρηση όσο και το δυνητικό εργαζόμενο στην γρήγορη και αποτελεσματική συνεργασία. Το e-recruitingέχει βοηθήσει στην εξοικονόμηση χρημάτων, στην αύξηση του αριθμού επιλογών αλλά και στη βελτίωση του χρόνου που απαιτείται για μια πρόσληψη. Εκτός από τις πληροφορίες που προκύπτουν από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, στην εμπειρική μελέτη αναλύεται εκτενώς μία ελληνική επιχείρηση εδραιωμένη στον χώρο των συμβουλευτικών υπηρεσιών. Διερευνάται κατά πόσο έχει ενσωματώσει στις διαδικασίες της την ηλεκτρονική προσέγγιση υποψηφίων και κατόπιν επιλογής τους, πόσο έχει επηρεαστεί από την διαδικτυακή εξέλιξη, κατά πόσο αποδέχεται αυτή τη νέα πραγματικότητα και πόσο γρήγορα την έχει ενσωματώσει στις διαδικασίες της. Από τον σχολιασμό των ευρημάτων των συνεντεύξεων που διεξήχθησαν με έμπειρα στελέχη της υπό μελέτη εταιρείας και με τη βοήθεια ημιδομημένου ερωτηματολογίου, προκύπτει ότι η εταιρεία έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα που έχει επιφέρει η τεχνολογική εξέλιξη και εκμεταλλεύεται τα πλεονεκτήματά της. Ωστόσο, κρίνει σκόπιμο να χρησιμοποιεί ταυτόχρονα και παραδοσιακές μεθόδους καθώς φαίνεται πως αποτελούν τη βάση ώστε να εκτελούνται οι νέες.