Connected cars
Master Thesis
Συγγραφέας
Καλαμπούκης, Ηλίας
Kalampoukis, Ilias
Ημερομηνία
2017Επιβλέπων
Κανέλλος, ΛεωνίδαςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Vehicle-to-Vehicle ; Telecommunications ; Motorway ; Application software ; Modules ; Autonomous vehicles ; Framework ; EncryptionΠερίληψη
Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια περάτωσης του Π.Μ.Σ. «Τεχνοοικονομική Διοίκηση Ψηφιακών Συστημάτων» του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Αφορά πλήρως επιστημονική και ερευνητική προσέγγιση των πτυχών του αντικειμένου με τίτλο «Διασυνδεδεμένα Οχήματα». Το θέμα αναπτύσσεται αρχικά με την περιγραφή των σύγχρονων αυτοκινήτων και την αλληλεπίδραση με τον ανθρώπινο παράγοντα. Εν συνεχεία εκτελείται μια ολοκληρωμένη ανάλυση του σύγχρονου εσωτερικού περιβάλλοντος του αυτοκινήτου, καθώς και του τρόπου που αντιλαμβάνονται οι χρήστες τις νέες τεχνολογίες στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Προκύπτουν κάποια συμπεράσματα επάνω σε νέες υπηρεσίες που ήδη εφαρμόζονται ή βρίσκονται ακόμη σε πειραματικό στάδιο. Αναπτύσσεται μια ευρύτερη αναφορά στις επίσημες συνεργασίες κατασκευαστών αυτοκινήτων και τηλεπικοινωνιακών οργανισμών που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα. Γίνεται μια σχετική προσέγγιση της σύμπτυξης των μοντέρνων οχημάτων με τις τηλεματικές και τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες και ορίζονται οι παράμετροι με τις οποίες αυτός ο συνδυασμός αρχίζει να εφαρμόζεται στην σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία. Επιπρόσθετα, παραθέτονται υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μοντέρνα μοντέλα προκειμένου να καλυφθούν επιπλέον ανάγκες των οδηγών και επιβατών, όπως η ορθή διαχείριση χρόνου, η μεγιστοποίηση ασφάλειας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.
Γίνεται μια εκτενής αναφορά στα ζητήματα που προκύπτουν σχετικά με τις απαιτήσεις των διασυνδεδεμένων οχημάτων, τόσο σε τεχνικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο (ετοιμότητα οδικού δικτύου, διείσδυση αγοράς, οικονομικοί παράγοντες, νομικοί περιορισμοί κτλ.). Περιγράφονται κάποια νομικά σενάρια που πρόσφατα προέκυψαν και σχετίζονται με τα επίπεδα πρόσβασης και κοινοποίησης πληροφοριών αυτοκινήτων (driver data-logs), καθώς και τα κύρια σημεία αξιοπιστίας τέτοιων συστημάτων ενάντια σε κακόβουλες επιθέσεις (hacking, απομακρυσμένος έλεγχος, κρυφή παρακολούθηση κλπ.). Εκτελείται αναφορά και στα αυτόνομα οχήματα, όπου εμφανίζονται ιδιαίτερες ανησυχίες σχετικά με την “συνύπαρξή” τους στους αυτοκινητοδρόμους, μαζί με τα αντίστοιχα συμβατικά καθώς και στις ιδιαίτερες περιπτώσεις ανάληψης ευθυνών ατυχημάτων. Τοποθετούνται νομικά ζητήματα τα οποία αφορούν στην ορθή και διασφαλισμένη εκπομπή πληροφοριών και δεδομένων μεταξύ οχημάτων, τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και παρόχων υπηρεσιών. Ορίζονται επιπρόσθετα προβλήματα που προκύπτουν από την διαβάθμιση άρσης απορρήτου και τα νομικά εμπόδια που δυσχεραίνουν την εγκατάσταση τέτοιων συστημάτων καθώς και καταγράφονται οι απόψεις των χρηστών σχετικά με την κοινοποίηση ή μη προσωπικών δεδομένων (τοποθεσία, διαδρομή, ιστορικό πλοήγησης, καταγεγραμμένες ενέργειες οδηγού κλπ.) σε τρίτους, όταν οδηγούν.
Αριθμούνται τα εμπόδια ενσωμάτωσης των διασυνδεδεμένων οχημάτων (νομικών και τεχνικών) και σημειώνονται οι δυσκολίες εφαρμογής τους σε μαζικό επίπεδο. Καταλήγοντας, εξάγεται ένα γενικό συμπέρασμα ως προς την πορεία των διασυνδεδεμένων οχημάτων, τόσο σε ευρωπαϊκή όσο και σε παγκόσμια κλίματα, ωστόσο δεν παραλείπονται και κάποιες αναφορές σχετικά με την σωστή μελέτη, τον σχεδιασμό και την ενσωμάτωση αυτοκινητιστικής δια-συνδεσιμότητας στις σύγχρονες χώρες, συμπεριλαμβανομένων και των απαιτούμενων ενεργειών που θα οδηγήσουν στην επιτυχή υλοποίησή τους. Τόσο η μορφοποίηση όσο και το περιεχόμενο της εν λόγω διπλωματικής, ακολουθούν τους κανονισμούς του ΠΜΣ και σύμφωνα με την καθοδήγηση του επιβλέποντος διδάσκοντος. Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά προσωπική προσπάθεια μέσω διαρκούς έρευνας καθ ‘όλου του διδακτικού εξαμήνου και αποσκοπεί στην ανάλυση ενός νέου θέματος, ως αρχικός οδηγός και προορίζεται για εκπαιδευτικούς σκοπούς.