dc.contributor.advisor | Γεωργόπουλος, Νικόλαος | |
dc.contributor.author | Μήτσου, Βασιλική Κ. | |
dc.date.accessioned | 2018-01-15T11:25:33Z | |
dc.date.available | 2018-01-15T11:25:33Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10533 | |
dc.description.abstract | Η εργασία μελετά τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην πραγματικότητα του
σήμερα και της οικονομικής κρίσης που βιώνει η χώρα. Σκοπός της εργασίας είναι να
εξετάσουμε πως διαμορφώνεται το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον των
επιχειρήσεων αυτών και σε ποιες στρατηγικές καταλήγουν προκειμένου να γίνουν
πιο ανταγωνιστικές και να επιβιώσουν εν καιρώ ύφεσης. Επιπλέον, θα μελετήσουμε
τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται σε ένα δυσμενές περιβάλλον, αλλά και τις απειλές
που αναπόφευκτα προκύπτουν.
Δύο είναι τα βασικά μέρη που χωρίζεται η παρούσα εργασία. Το πρώτο μέρος αφορά
τη θεωρητική προσέγγιση για τις στρατηγικές των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και
αποτελείται από τρία κεφάλαια. Το δεύτερο μέρος αφορά την πρακτική διερεύνηση με
ιδιαίτερη έμφαση στην εταιρεία φυσικών καλλυντικών APIVITA, αποτελούμενο από
επτά κεφάλαια.
Η θεωρητική προσέγγιση ξεκινά με τα βασικά χαρακτηριστικά των μικρομεσαίων
επιχειρήσεων. Τα επόμενα δύο κεφάλαια αναφέρονται στην ανάλυση του εξωτερικού
και εσωτερικού περιβάλλοντος μιας επιχείρησης χρησιμοποιώντας την ανάλυση
PESTLE, το υπόδειγμα του Porter και την ανάλυση των Πόρων και Ικανοτήτων,
καταλήγοντας μέσω της ανάλυσης SWOTστις δυνάμεις, τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες
και τις απειλές της επιχείρησης. Ολοκληρώνοντας το πρώτο μέρος παρουσιάζονται οι
εναλλακτικές στρατηγικές μιας επιχείρησης σε επιχειρησιακό, επιχειρηματικό και
λειτουργικό επίπεδο.
Το δεύτερο μέρος της πρακτικής διερεύνησης ξεκινά με μία αναφορά στις επιπτώσεις
της οικονομικής κρίσης για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και πως αντιμετωπίζει την
ύφεση η εταιρεία APIVITA. Στην συνέχεια περιγράφεται το προφίλ της εταιρείας και οι
υφιστάμενες στρατηγικές που εφαρμόζει. Τα κεφάλαια 7 και 8 αναλύσουν σε βάθος
την επιχείρηση και τον κλάδο των φυσικών καλλυντικών καθώς διερευνάται το
εξωτερικό και εσωτερικό περιβάλλον της υπό εξέταση εταιρείας. Στα δύο κεφάλαια
που ακολουθούν παρουσιάζονται οι εναλλακτικές στρατηγικές που μπορεί να
εφαρμόσει μια μικρομεσαία επιχείρηση μέσα στην κρίση και προτείνεται η στρατηγική
που θα μπορούσε να εφαρμόσει η εταιρεία APIVITA, σύμφωνα με την ανάλυση που
προηγήθηκε.
Τέλος, η εργασία κλείνει με τα συμπεράσματα. | el |
dc.format.extent | 160 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Στρατηγικές μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων για την επιβίωση ή/και την έξοδο από την οικονομική κρίση | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.contributor.master | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA) | el |
dc.subject.keyword | Στρατηγική | el |
dc.subject.keyword | Οικονομική κρίση | el |
dc.subject.keyword | Εξωστρεφής οικονομία | el |
dc.subject.keyword | Εξωτερικό περιβάλλον | el |
dc.subject.keyword | Εσωτερικό περιβάλλον | el |