Σχεδίαση και εφαρμογή εκπαιδευτικής πλατφόρμας (XML eLab) για τη διδασκαλία XML με το μοντέλο της Γνωστικής μαθητείας
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτική πλατφόρμα ; Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; Γνωστική μαθητεία ; XML (Document markup language)Περίληψη
Η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι ραγδαία και αναπόφευκτα έχει επηρεάσει μεταξύ άλλων και τον τομέα της εκπαίδευσης. Δεδομένου ότι η μάθηση δεν είναι πάντοτε εφικτό να πραγματοποιείται μέσω δια ζώσης συναντήσεων, έχει δημιουργηθεί η ανάγκη για εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας, όπου θα αξιοποιείται η μεικτή ή η εξ αποστάσεως μάθηση. Οι εκπαιδευτικές πλατφόρμες σχεδιάστηκαν και σχεδιάζονται για να δώσουν τη λύση σε αυτό το πρόβλημα. Στον τομέα της Πληροφορικής και ειδικότερα του προγραμματισμού μάλιστα, αρκετές είναι οι έρευνες που στηρίζονται στη διδασκαλία μέσω εκπαιδευτικών πλατφόρμων, ενορχηστρώνοντας τις εκάστοτε δραστηριότητες με συγκεκριμένα διδακτικά μοντέλα, όπως είναι αυτό της Γνωστικής μαθητείας (Cognitive apprenticeship).
Τα αποτελέσματα από αυτές τις έρευνες είναι ενθαρρυντικά, χρειάζεται ωστόσο περαιτέρω έρευνα τόσο για την αποτελεσματικότητα του μοντέλου της Γνωστικής μαθητείας στα πλαίσια διδασκαλίας μέσω μιας εκπαιδευτικής πλατφόρμας, όσο και για συγκεκριμένα χαρακτηριστικά των εκπαιδευομένων που μέχρι στιγμής δεν έχουν ερευνηθεί.
Με βάση τα παραπάνω, στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μιας τέτοιας πλατφόρμας (XML eLab), ενορχηστρωμένης σύμφωνα με τις αρχές και στρατηγικές του μοντέλου της Γνωστικής μαθητείας, σε περιβάλλον μεικτής μάθησης, για τη διδασκαλία της γλώσσας XML. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα έχει κυρίως υποστηρικτικό ρόλο για τους προπτυχιακούς φοιτητές του τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων που παρακολουθούν το μάθημα «XML-Σημασιολογικός Ιστός», σε συνδυασμό με τις δια ζώσης συναντήσεις του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος.
Προς αυτή την κατεύθυνση ακολουθήθηκε ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της παρούσας διπλωματικής εργασίας.