Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ο γραμματισμός στα μέσα επικοινωνίας ως απαραίτητο στοιχείο για την πλήρη ανάπτυξη της ιδιότητας του ενεργού Ευρωπαίου πολίτη

dc.contributor.advisorΑσδεράκη, Φωτεινή
dc.contributor.authorΠερτσινίδου, Κυριακή
dc.date.accessioned2018-01-11T07:26:17Z
dc.date.available2018-01-11T07:26:17Z
dc.date.issued2017-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10457
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία επιχειρεί να καταγράψει τις Ευρωπαϊκές πολιτικές αναφορικά με τον γραμματισμό στα μέσα, οι οποίες συμβάλλουν στην ενεργή ιδιότητα του πολίτη. Γίνεται αναφορά σε ψηφίσματα, ανακοινώσεις, οδηγίες, διακηρύξεις, τροπολογίες, ερευνητικά έργα, ομάδες εργασίας και συνέδρια των τελευταίων ετών από πλευράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πεδίο. Ταυτόχρονα αποσαφηνίζεται η έννοια του πολίτη και του ενεργού πολίτη ο οποίος συμμετέχει στη δημόσια σφαίρα επιδεικνύοντας σεβασμό και υπευθυνότητα και συμβάλλει στην συνεκτικότητα της κοινωνίας. Από την άλλη πλευρά, έχοντας δοθεί η έννοια του γραμματισμού στα μέσα επικοινωνίας, που συνίσταται στη δυνατότητα πρόσβασης, ανάλυσης, αξιολόγησης και παραγωγής σε μια ποικιλία μορφών, έντυπων και ηλεκτρονικών, καταδεικνύεται η σύνδεσή της με την ενεργή ιδιότητα του πολίτη. Η κριτική αξιολόγηση της πληροφορίας και οι ερευνητικές δεξιότητες που συνεπάγεται ο γραμματισμός στα μέσα ενδυναμώνουν τον πολίτη και τον καθιστούν ικανό να ασκεί ενεργό δράση σε μια συμμετοχική δημοκρατία. Επιπλέον καθίσταται σαφής ο σημαντικός ρόλος της παιδείας στα μέσα επικοινωνίας στη δημιουργία ενεργών πολιτών, αφού από πολύ νεαρή ηλικία μαθαίνουν να μην αποδέχονται με άκριτο τρόπο την πληροφορία αλλά να θέτουν βασικά ερωτήματα για να αποκαλύπτουν τα κίνητρα, τον σκοπό και την εγκυρότητά της. Η παιδεία στα μέσα ενθαρρύνει την έκθεσή τους σε μια πληθώρα διαφορετικών απόψεων κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα την καλλιέργεια της εκτίμησης και της ανεκτικότητας του διαφορετικού, απαραίτητων στοιχείων σε μια δημοκρατική κοινωνία. Παρουσιάζονται μελέτες που δείχνουν τα επίπεδα του γραμματισμού στα μέσα ανάμεσα στα κράτη-μέλη, όπως και επιχειρείται μια σύγκριση στο πεδίο ανάμεσα στην Ελλάδα και στη Φινλανδία. Η εργασία ολοκληρώνεται με την παρουσίαση προτάσεων για την ενίσχυση του γραμματισμού στα μέσα επικοινωνίας, τόσο σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και σε εθνικό.el
dc.format.extent122el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΟ γραμματισμός στα μέσα επικοινωνίας ως απαραίτητο στοιχείο για την πλήρη ανάπτυξη της ιδιότητας του ενεργού Ευρωπαίου πολίτηel
dc.title.alternativeMedia literacy as an essential element for the full development of an active European citizenshipel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδώνel
dc.description.abstractENThis paper attempts to record European policies regarding media literacy which contribute to active citizenship. Reference is made to resolutions, communications, declarations, directives, amendments, research projects, working groups and conferences on behalf of the European Union in the field. Moreover the meaning of citizenship and active citizenship is clarified according to which citizens take an active and responsible part in the public sphere contributing to the coherence of the society. On the other hand, having given the concept of media literacy, which is the ability to access, analyze, evaluate and produce in a variety of forms - print and electronic -, its connection with active citizenship, is presented. The critical evaluation of information and research skills that media literacy involves, empower citizens and enable them to exercise an active role in a participatory democracy. Additionally it is made clear the important role of media education in creating active citizens, since it teaches students at a very early age not to accept information without critical thinking, and to set basic questions in order to reveal its motives, purpose and validity. The media education encourages exposure to a variety of different points of view which results in the cultivation of appreciation and tolerance of “the different”, necessary elements in a democratic society. Also studies are presented showing the media literacy levels among the Member States and a comparison between Greece and Finland on the field is presented. The paper concludes by presenting proposals for strengthening media literacy level both at the EU and nationally.el
dc.contributor.masterΔιεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευναel
dc.subject.keywordΓραμματισμός στα μέσα επικοινωνίαςel
dc.subject.keywordΠαιδεία στα μέσα επικοινωνίαςel
dc.subject.keywordΠολιτικέςel
dc.subject.keywordΕυρωπαϊκή Ένωσηel
dc.subject.keywordΕνεργός πολίτηςel
dc.subject.keywordMedia literacyel
dc.subject.keywordMedia educationel
dc.subject.keywordPoliciesel
dc.subject.keywordEuropean Unionel
dc.subject.keywordActive citizenshipel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»