dc.contributor.advisor | Ασδεράκη, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Περτσινίδου, Κυριακή | |
dc.date.accessioned | 2018-01-11T07:26:17Z | |
dc.date.available | 2018-01-11T07:26:17Z | |
dc.date.issued | 2017-02 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10457 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία επιχειρεί να καταγράψει τις Ευρωπαϊκές πολιτικές αναφορικά με τον γραμματισμό στα μέσα, οι οποίες συμβάλλουν στην ενεργή ιδιότητα του πολίτη. Γίνεται αναφορά σε ψηφίσματα, ανακοινώσεις, οδηγίες, διακηρύξεις, τροπολογίες, ερευνητικά έργα, ομάδες εργασίας και συνέδρια των τελευταίων ετών από πλευράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πεδίο. Ταυτόχρονα αποσαφηνίζεται η έννοια του πολίτη και του ενεργού πολίτη ο οποίος συμμετέχει στη δημόσια σφαίρα επιδεικνύοντας σεβασμό και υπευθυνότητα και συμβάλλει στην συνεκτικότητα της κοινωνίας. Από την άλλη πλευρά, έχοντας δοθεί η έννοια του γραμματισμού στα μέσα επικοινωνίας, που συνίσταται στη δυνατότητα πρόσβασης, ανάλυσης, αξιολόγησης και παραγωγής σε μια ποικιλία μορφών, έντυπων και ηλεκτρονικών, καταδεικνύεται η σύνδεσή της με την ενεργή ιδιότητα του πολίτη. Η κριτική αξιολόγηση της πληροφορίας και οι ερευνητικές δεξιότητες που συνεπάγεται ο γραμματισμός στα μέσα ενδυναμώνουν τον πολίτη και τον καθιστούν ικανό να ασκεί ενεργό δράση σε μια συμμετοχική δημοκρατία. Επιπλέον καθίσταται σαφής ο σημαντικός ρόλος της παιδείας στα μέσα επικοινωνίας στη δημιουργία ενεργών πολιτών, αφού από πολύ νεαρή ηλικία μαθαίνουν να μην αποδέχονται με άκριτο τρόπο την πληροφορία αλλά να θέτουν βασικά ερωτήματα για να αποκαλύπτουν τα κίνητρα, τον σκοπό και την εγκυρότητά της. Η παιδεία στα μέσα ενθαρρύνει την έκθεσή τους σε μια πληθώρα διαφορετικών απόψεων κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα την καλλιέργεια της εκτίμησης και της ανεκτικότητας του διαφορετικού, απαραίτητων στοιχείων σε μια δημοκρατική κοινωνία.
Παρουσιάζονται μελέτες που δείχνουν τα επίπεδα του γραμματισμού στα μέσα ανάμεσα στα κράτη-μέλη, όπως και επιχειρείται μια σύγκριση στο πεδίο ανάμεσα στην Ελλάδα και στη Φινλανδία. Η εργασία ολοκληρώνεται με την παρουσίαση προτάσεων για την ενίσχυση του γραμματισμού στα μέσα επικοινωνίας, τόσο σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και σε εθνικό. | el |
dc.format.extent | 122 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Ο γραμματισμός στα μέσα επικοινωνίας ως απαραίτητο στοιχείο για την πλήρη ανάπτυξη της ιδιότητας του ενεργού Ευρωπαίου πολίτη | el |
dc.title.alternative | Media literacy as an essential element for the full development of an active European citizenship | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | This paper attempts to record European policies regarding media literacy which contribute to active citizenship. Reference is made to resolutions, communications, declarations, directives, amendments, research projects, working groups and conferences on behalf of the European Union in the field. Moreover the meaning of citizenship and active citizenship is clarified according to which citizens take an active and responsible part in the public sphere contributing to the coherence of the society. On the other hand, having given the concept of media literacy, which is the ability to access, analyze, evaluate and produce in a variety of forms - print and electronic -, its connection with active citizenship, is presented. The critical evaluation of information and research skills that media literacy involves, empower citizens and enable them to exercise an active role in a participatory democracy. Additionally it is made clear the important role of media education in creating active citizens, since it teaches students at a very early age not to accept information without critical thinking, and to set basic questions in order to reveal its motives, purpose and validity. The media education encourages exposure to a variety of different points of view which results in the cultivation of appreciation and tolerance of “the different”, necessary elements in a democratic society.
Also studies are presented showing the media literacy levels among the Member States and a comparison between Greece and Finland on the field is presented. The paper concludes by presenting proposals for strengthening media literacy level both at the EU and nationally. | el |
dc.contributor.master | Διεθνείς κι Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευνα | el |
dc.subject.keyword | Γραμματισμός στα μέσα επικοινωνίας | el |
dc.subject.keyword | Παιδεία στα μέσα επικοινωνίας | el |
dc.subject.keyword | Πολιτικές | el |
dc.subject.keyword | Ευρωπαϊκή Ένωση | el |
dc.subject.keyword | Ενεργός πολίτης | el |
dc.subject.keyword | Media literacy | el |
dc.subject.keyword | Media education | el |
dc.subject.keyword | Policies | el |
dc.subject.keyword | European Union | el |
dc.subject.keyword | Active citizenship | el |