Σχεδιασμός και αξιολόγηση ενός περιβάλλοντος μάθησης υποστηριζόμενου από την τεχνολογία για την προώθηση της φιλαναγνωσίας
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Φιλαναγνωσία ; Ψηφιακό υλικό ; Εκπαιδευτική πλατφόρμα ; Συνεργατική μάθησηΠερίληψη
Το αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάπτυξη και αξιολόγηση ενός τεχνολογικά υποστηριζόμενου περιβάλλοντος μάθησης για την προώθηση της φιλαναγνωσίας. Για τις ανάγκες της ερευνητικής διαδικασίας σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε υποστηρικτικό ψηφιακό υλικό στην εκπαιδευτική πλατφόρμα Moodle. Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν να παρατηρηθεί πώς θα επηρεάσει την προσοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών, η υλοποίηση του μαθήματος σε ένα τεχνολογικά υποστηριζόμενο πλαίσιο και κατά πόσο οι μαθητές θα συνεργαστούν αποτελεσματικά στο νέο περιβάλλον, ώστε να αναπτύξουν τις προβλεπόμενες δεξιότητες φιλαναγνωσίας. Η μελέτη περίπτωσης έλαβε χώρα στα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα - Λιναρδάτου και συγκεκριμένα σε μαθητές της Δ’ δημοτικού κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2016-1017. Κατά το σχεδιασμό του προγράμματος αξιοποιήθηκαν συνεργατικές στρατηγικές μάθησης. Το πρόγραμμα αξιολογήθηκε τόσο από τους μαθητές όσο και από τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας και την ερευνήτρια, στο πλαίσιο ποιοτικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε κατά τη διεξαγωγή των συναντήσεων φιλαναγνωσίας.