Νέοι κανονισμοί εκπομπών οξειδίου του θείου από τη ναυτιλία. Το LNG ως καύσιμο - εναλλακτικά καύσιμα, εγκατάσταση scrubbers (πλυντρίδων) και η επιλογή της οικονομικότερης λύσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Φυσικό αέριο ; Εκπομπές θείου ; Πλυντρίδες ; Εναλλακτικά καύσιμα ; Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός ; Liquified Natural Gas (LNG) ; SOX emissions ; SECA-ECA areas ; Scrubbers ; Conventional fuels ; Marine Gas Oil (MGO) ; Ultra Low Sulphur Fuel Oil (ULSHFO) ; International Maritime OrganizationΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία, έχει σαν κύριο στόχο να ερευνήσει ποια είναι η
οικονομικότερη αλλά και η πρακτικότερη μέθοδος μείωσης των εκπομπών οξειδίων
του θείου από τα πλοία στην ατμόσφαιρα. Συγκεκριμένα, η επιβολή των νέων
κανονισμών της MARPOL, ANNEX VI επιβάλλει την μείωση των εκπομπών σε
συγκεκριμένες περιοχές λειτουργίας (SECA areas) με απώτερο στόχο την εξάλειψη
των αέριων ρύπων οι οποίοι προκαλούν μόλυνση στο περιβάλλον αλλά και έχουν
αρνητικές συνέπειες στην υγεία του ανθρώπου. Για το λόγο αυτό και θέλοντας να
καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα, θα μελετήσουμε τις μεθόδους με τις οποίες
ασχολείται η ναυτιλία την περίοδο αυτή. Συνοπτικά, αυτές είναι η χρήση καυσίμου
με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο (Low Sulphur Fuel Oil) και μελλοντικά η χρήση
καυσίμου με σχεδόν μηδενική περιεκτικότητα σε θείο (Marine Gas Oil / Marine
Diesel Oil) αλλά και η τοποθέτηση συστημάτων καθαρισμού των καυσαερίων, οι
λεγόμενες «πλυντρίδες» (Scrubbers) από τα οξείδια του θείου. Η εύρεση της
οικονομικότερης λύσης κρίνεται απαραίτητη καθώς ελλοχεύει ο φόβος μετακίνησης
φορτίου από τα πλοία σε άλλα μεταφορικά μέσα (φορτηγά, υπερσιβηρικός
σιδηρόδρομος) καθώς η χρήση καθαρότερων συνεπώς και ακριβότερων καυσίμων ή
η τοποθέτηση πλυντρίδων θα συνεπάγεται αύξηση του κόστους λειτουργίας των
πλοίων.