Χαμηλή ταχύτητα πλεύσης : τεχνο - οικονομική και περιβαλλοντική αξιολόγηση
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τεχνοοικονομική αξιολόγηση ; Εμπορευματοκιβώτια ; Περιβαλλοντικά οφέλη ; CO2 ; SOX ; Χαμηλή ταχύτητα πλεύσηςΠερίληψη
Από το 2009 που έχει εφαρμοστεί η διαδικασία της Χαμηλής Ταχύτητας Πλεύσης (Χ.Τ.Π.), πολλές ναυτιλιακές εταιρίες και πλοιοκτήτες έχουν υιοθετήσει αυτή την μέθοδο πλεύσης προκειμένου να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων και να περιορίσουν τις εκπομπές αέριων ρύπων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Από την άλλη μεριά, αρκετοί είναι αυτοί που έχουν ενστάσεις ως προς την συγκεκριμένη μέθοδο πλεύσης εξαιτίας της αύξησης του χρόνου του ταξιδιού αλλά κυρίως εξαιτίας των προβλημάτων που προκαλούνται στις κύριες μηχανές των πλοίων εξαιτίας της λειτουργίας αυτών σε χαμηλότερες στροφές από τις προβλεπόμενες που δίνει ο κατασκευαστής. Στην εργασία αυτή θα αναλυθούν τα τεχνο-οικονομικά και περιβαντολογικά οφέλη της Χ.Τ.Π., θα παρουσιαστούν οι τρόποι με τους οποίους ένα εμπορικό πλοίο μπορεί να πλεύσει με χαμηλή ταχύτητα, θα αναφερθούν τα μηχανικά προβλήματα που προκαλούνται εξαιτίας της μεθόδου Χ.Τ.Π. και θα παρουσιαστούν οι νέες τεχνολογίες στις μηχανές των πλοίων με τις οποίες ξεπερνιούνται τα προβλήματα και μπορεί ένα πλοίο να πλέει σε χαμηλές ταχύτητες χωρίς προβλήματα.Τέλος θα προσπαθήσουμε να υπολογίσουμε το κόστος της Χ.Τ.Π. και την εξοικονόμιση από την χρήση του ώστε να καταλήξουμε στα καθαρά οικονομικά αποτελέσματα μέσα από την μελέτη των σχέσεων της Χ.Τ.Π. με την κατανάλωση καυσίμου και της κατανάλωσης καυσίμου με την ταχύτητα για συγκεκριμμένα δρομολόγια , συγκεκριμμένους τύπους πλοίων σε διάφορες ταχύτητες πλεύσης.