Εισαγωγή σε γλώσσα προγραμματισμού μέσω ψηφιακών διαδραστικών ιστοριών
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Γλώσσες προγραμματισμού (Ηλεκτρονικοί υπολογιστές)Λέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτικά σενάρια ; Ψηφιακές ιστορίες ; Ψηφιακή αφήγησηΠερίληψη
Στην εποχή μας, που οι νέες τεχνολογίες εξελίσσονται με ραγδαίους ρυθμούς , οι νέοι πρέπει να αναπτύσσουν δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν στα μελλοντικά τους σχέδια. Το ελληνικό σχολείο προσπαθεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των νέων καιρών και να εντάξει διαδραστικά εκπαιδευτικά εργαλεία στην μαθησιακή διαδικασία. Οι νέες τεχνολογίες λοιπόν μπορούν να υποστηρίξουν και να ενδυναμώσουν την εκπαιδευτική πράξη, καλλιεργώντας επιπλέον πολλές δεξιότητες των εκπαιδευομένων. Οι ψηφιακές ιστορίες, τα κόμικς και ο προγραμματισμός μπορούν μέσω προγραμμάτων να υποστηρίξουν την ενεργή διδασκαλία. Το πρόγραμμα δημιουργίας ψηφιακών ιστοριών Ren’Py, το οποίο χρησιμοποιήσαμε στην παρούσα διπλωματική, δίνει πολλές δυνατότητες στον εκπαιδευτικό να ενδυναμώσει τον εκπαιδευτικό του σχεδιασμό καθώς και καλλιεργεί πολλές δεξιότητες στους μαθητές, οι οποίες θα τους φανούν χρήσιμες για την εκπαιδευτική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Το πρόγραμμα αυτό είναι εύχρηστο και η γλώσσα προγραμματισμού που απαιτείται πολύ φιλική προς τους εκπαιδευόμενους. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί και στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Πολλοί εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι είναι δύσχρηστα τα διαδραστικά αυτά εργαλεία καθώς και δεν ξέρουν πώς να τα εντάξουν στην εκπαιδευτική πράξη. Η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει έναν εκπαιδευτικό σχεδιασμό που εντάσσει ένα πρόγραμμα δημιουργίας ψηφιακών ιστοριών (Ren’Py) στην διδασκαλία και παραθέτει τις δεξιότητες που καλλιεργούν οι μαθητές. Έτσι θα πείσει και θα παρακινήσει τους εκπαιδευτικούς να ενσωματώσουν αυτό αλλά και άλλα διαδραστικά εργαλεία στην εκπαιδευτική τους δράση.
Πιο συγκεκριμένα στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιάσει έναν προτεινόμενο εκπαιδευτικό σχεδιασμό, φύλλα εργασίας και αξιολόγησης ενός εκπαιδευτικού σεναρίου με τη χρήση του προγράμματος δημιουργίας ψηφιακής αφήγησης Ren’Py. Επιπλέον στόχος της έρευνας είναι να εξετάσει κατά πόσο με την χρησιμοποίηση του προγράμματος δημιουργίας ψηφιακών αφηγήσεων Ren’Py εισάγονται οι μαθητές στην έννοια της γλώσσας προγραμματισμού και κατά πόσο καλλιεργούνται δεξιότητες στους μαθητές οι οποίες είναι χρήσιμες για την εκπαιδευτική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Παρουσιάζονται λοιπόν βιβλιογραφικά στοιχεία για την ψηφιακή αφήγηση καθώς και τα διάφορα είδη των διαδραστικών εργαλείων της, ανάλογα με τις δυνατότητές τους. Έπειτα παρουσιάζονται και δίνονται παραδείγματα χρήσης από το πρόγραμμα Ren’Py. Στη συνέχεια προβάλλεται το εκπαιδευτικό υλικό, ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός καθώς και η εκπαιδευτική μας δράση. Τέλος γίνεται μια αξιολόγηση της δράσης αυτής και βγαίνουν κάποια συμπεράσματα.