Η χρήση των συμπληρωμάτων διατροφής ως μέσο προαγωγής της υγείας – ανάπτυξη σχεδίου μάρκετινγκ για την εισαγωγή νέου συμπληρώματος διατροφής στην Ελλάδα
The use of dietary supplements as a means for promoting health – marketing plan development for the import of a new dietary supplement in Greece
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Συμπληρώματα διατροφής ; Ω-3 λιπαρά οξέα ; Αυτοφροντίδα ; Πρόληψη ; Σχέδιο μάρκετινγκ ; Επενδύσεις ; Οικονομικά οφέληΠερίληψη
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η παρουσίαση της αγοράς των συμπληρωμάτων διατροφής στην Ελλάδα και τα κοινωνικοοικονομικά οφέλη που προκύπτουν από την ανάπτυξη αυτής. Επίσης θα προταθεί και θα αναλυθεί ένα σχέδιο Μάρκετινγκ για την εισαγωγή ενός εξειδικευμένου συμπληρώματος διατροφής από ελληνική φαρμακευτική εταιρεία, στην Ελληνική αγορά. Το συγκεκριμένο συμπλήρωμα διατροφής συμβάλει στον έλεγχο των λιπιδίων του αίματος, με αποτέλεσμα την φυσιολογική λειτουργία του καρδιαγγειακού – κυκλοφορικού συστήματος του ασθενούς. Για την εκπόνηση του στρατηγικού σχεδίου μάρκετινγκ ακολουθήθηκαν όλα τα βήματα που αναφέρονται στην ακαδημαϊκή βιβλιογραφία όπως: ανάλυση αγοράς, καθορισμός στόχων, ανάλυση ανταγωνιστών, στόχευση και τοποθέτηση προϊόντος, χρηματοοικονομική εκτίμηση του σχεδίου κτλ. Για το αποτελεσματικό λανσάρισμα του προϊόντος στην αγορά προτείνεται μια σειρά από προωθητικές ενέργειες που περιλαμβάνουν: την διαφήμιση (τηλεόραση, ραδιόφωνο, διαδίκτυο), εκστρατείες ενημέρωσης επιστημόνων υγείας και διαμορφωτών κοινής γνώμης, οργάνωση συνεδρίων και ημερίδων. Επίσης, θα αναλυθεί η έννοια της αυτοφροντίδας και θα παρουσιαστούν τα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη που προκύπτουν από την εφαρμογή της στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Οφέλη που αφορούν συνολικά την αποδοτικότητα του συστήματος υγείας, τους πολίτες, τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο χώρο αλλά και τους φαρμακοποιούς.
Τα Συμπληρώματα Διατροφής (ΣΔ) στοχεύουν στην κάλυψη των διατροφικών κενών του σύγχρονού ανθρώπου, κάλυψη που οδηγεί στην πρόληψη και στην διατήρηση – βελτίωση της υγείας του. Έτσι, εντάσσονται και αυτά στο ευρύτερο πλαίσιο της αυτοφροντίδας, αποτελώντας χρήσιμο εργαλείο για τον καταναλωτή στην αποφυγή ασθενειών. Το κόστος αγοράς των ΣΔ όμως επιβαρύνει τον πολίτη σε ποσοστό 100%, ενώ μελέτες δείχνουν ότι τα συστήματα υγείας και κοινωνικής ασφάλισης μπορεί να έχουν σημαντικά οικονομικά οφέλη από την εφαρμογή στρατηγικών αυτοφροντίδας στο γενικό πληθυσμό. Συνεπώς, κρίνεται σημαντικό να αξιολογηθεί στο μέλλον η περίπτωση μερικής αποζημίωσης των ΣΔ από το κράτος, που αποδεδειγμένα βοηθούν στην μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης συγκεκριμένων παθήσεων.