e-SEL tutoring αξιοποιώντας το μοντέλο της Αυτό-Κατευθυνόμενης Μάθησης (Self-Directed Learning/ SDL) : ανάπτυξη τεχνολογικά υποστηριζόμενου περιβάλλοντος αpT² e-SEL tutoring, αξιοποιώντας το μοντέλο της Αυτό-Κατευθυνόμενης Μάθησης (SDL), και τους στόχους της Κοινωνικής και Συναισθηματικής Μάθησης (SEL) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; Αυτοκατευθυνόμενη μάθηση ; Ηλεκτρονική μάθηση ; SEL Skills ; e-Course ; Τριτοβάθμια εκπαίδευσηΠερίληψη
Διανύοντας τον 21ο αιώνα παρατηρείται ένα κύμα εξελίξεων σε όλους τους τομείς της ζωής μας, συμπεριλαμβανομένου και της εκπαίδευσης. Αν και είναι ραγδαία η ανάπτυξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης-παράδοσης μαθημάτων (e-Tutoring), η οργάνωση η-μαθημάτων (e-courses) που να βασίζονται σε παιδαγωγικά μοντέλα είναι ισχνή.
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η αξιολόγηση ενός τεχνολογικά υποστηριζόμενου περιβάλλοντος (“αpT² e-SEL Tutoring environment”), αξιοποιώντας το μοντέλο της Αυτό-Κατευθυνόμενης Μάθησης (Self-Directed Learning/ SDL) για την ανάπτυξη Κοινωνικών και Συναισθηματικών δεξιοτήτων (Social and Emotional Learning/ SEL Skills) στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι συμμετέχοντες εξοικειώθηκαν σε μικρό βαθμό με τους δείκτες Κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης. Ωστόσο, δεν παρατηρήθηκε κάποια στατιστικά σημαντική διαφορά όσον αφορά στους δείκτες SEL, γεγονός που εξηγείται από τους περιορισμούς του δείγματος, όπως αναφέρονται αναλυτικά στο κεφάλαιο 3.6.2. Σχετικά με τις δεξιότητες αυτό-κατευθυνόμενης μάθησης, οι εκπαιδευόμενοι φάνηκε να τις ενίσχυσαν μέχρι το τέλος της εκπαιδευτικής παρέμβασης. Επιπλέον, μέσα από τις θετικές απαντήσεις των συμμετεχόντων, προκύπτει πως το e-course ακολουθεί τα κριτήρια μιας αποτελεσματικής ροής εκπαιδευτικού σχεδιασμού. Παράλληλα, παρατηρείται πως οι εκπαιδευόμενοι διατήρησαν τα κίνητρά τους και παρέμειναν ικανοποιημένοι από το e-course και το περιβάλλον του αpT² e-SEL Tutoring. Αυτό, διαπιστώθηκε μέσα από τις υψηλές βαθμολογίες που παρουσίασαν οι δείκτες: Προσοχή, Σχετικότητα, Εμπιστοσύνη, Ικανοποίηση, αλλά και από την Πρόθεση συμπεριφοράς και την Αλληλεπίδραση.