Το μάρκετινγκ στη λιμενική βιομηχανία των εμπορευματοκιβωτίων : προσανατολισμός στην αγορά και η σύνδεση με την επιχειρηματική επίδοση
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Προσανατολισμός στην αγορά ; Λιμενική επίδοση ; Μεσολαβητικοί παράγοντες ; Λιμενικός ανταγωνισμός ; Λιμενική βιομηχανία ; Λιμενικό μάρκετινγκΠερίληψη
Η παρούσα διατριβή διερευνά το περιεχόμενο της φιλοσοφίας του μάρκετινγκ στη λιμενική βιομηχανία και τις επιπτώσεις της εφαρμογής (ή της μη εφαρμογής της) στην επίδοση των λιμενικών επιχειρήσεων διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων. Εξετάζει τους λόγους για τους οποίους είναι αναγκαία η εφαρμογή στρατηγικών μάρκετινγκ, τις εφαρμοζόμενες πρακτικές, διερευνά τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες οι στρατηγικές αυτές σχεδιάζονται και εφαρμόζονται και τελικά μελετά τις επιπτώσεις τους στην επίδοση των λιμενικών επιχειρήσεων. Το θεωρητικό μέρος της διατριβής παρουσιάζει κριτικά τις σημαντικότερες θεωρίες σε σχέση με το ρόλο του μάρκετινγκ, τον προσανατολισμό στην αγορά, την επιχειρηματική επίδοση καθώς και τις ιδιαιτερότητες, τα χαρακτηριστικά και τους εμπλεκόμενους παίκτες στη λιμενική βιομηχανία. Το προτεινόμενο υπόδειγμα εξετάζεται στη συνέχεια μέσω της έρευνας πεδίου, η οποία πραγματοποιήθηκε με τη συλλογή πρωτογενών δεδομένων μέσω ερευνητικού ερωτηματολογίου προς διευθυντικά στελέχη τερματικών σταθμών διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων και Λιμενικών Αρχών σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στην έρευνα καταγράφονται και αναλύονται ο βαθμός προσανατολισμού των λιμενικών επιχειρήσεων στην αγορά και οι παράγοντες που τον επηρεάζουν, οι βασικές πολιτικές μάρκετινγκ που εφαρμόζουν οι συμμετέχοντες και ο μεσολαβητικός ρόλο των πολιτικών αυτών στην συνολική επίδοση των λιμενικών επιχειρήσεων. Τα συμπεράσματα καταδεικνύουν τη θετική και αιτιώδη σχέση μεταξύ προσανατολισμού στην αγορά και επίδοσης της λιμενικής επιχείρησης, ανεξάρτητα από τις συνθήκες του περιβάλλοντος της αγοράς. Επιπλέον, καταδεικνύεται ότι το σύνολο των πολιτικών του μίγματος μάρκετινγκ της λιμενικής επιχείρησης και ιδιαίτερα οι πολιτικές λιμενικού προϊόντος μεσολαβούν θετικά, ενισχύοντας τη σχέση του προσανατολισμού στην αγορά με την επίδοσης της λιμενικής επιχείρησης. Επομένως, προσανατολιζόμενο προς τις ανάγκες της αγοράς – στόχου και εφαρμόζοντας τις κατάλληλες τακτικές (μίγμα μάρκετινγκ) που στοχεύουν στην κάλυψη των αναγκών αυτών, το λιμάνι / τερματικό έχει τη δυνατότητα να αυξήσει την επιλεξιμότητα του από τις μεταφορικές αλυσίδες, να αποτελέσει ενδεχόμενο ελκυστικό επενδυτικό στόχο, είτε τελικά να μεγιστοποιήσει το θετικό του αντίκτυπο στην περιφέρεια στην οποία δραστηριοποιείται.