Αξιοποίηση του Moodle και της τεχνικής παιχνίδι ρόλων στην εκπαίδευση τραπεζικών υπαλλήλων σε θέματα διαχείρισης κρίσεων
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Moodle ; Παιχνίδια ρόλων ; Διαχείριση κρίσεων ; Ευχρηστία ; Ερωτηματολόγιο ; Role playing ; Usability ; Questionnaire ; SUSΠερίληψη
Η αξιοποίηση των τεχνολογιών του διαδικτύου για την εκπαίδευση εργαζομένων αποτελεί ένα καινοτόμο μέσο διδασκαλίας.
Στην παρούσα εργασία θα παρουσιάσουμε μια πρόταση αξιοποίησης του Moodle για την εκπαίδευση υπαλλήλων τράπεζας στη διαχείριση κρίσεων, μέσα από την τεχνική του παιχνιδιού ρόλων.
Το παιχνίδι ρόλων αποτελεί μια τεχνική διδασκαλίας που συνδυάζει την ενεργητική συμμετοχή με τη βιωματική μάθηση στα πλαίσια μιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας που απεικονίζει μια πραγματική κατάσταση. Οι συμμετέχοντες ενθαρρύνονται να εμπλακούν στη διδασκαλία της μάθησης, εκφράζοντας τις αντιλήψεις τους μέσα σε ένα ασφαλές επιστημονικό πλαίσιο, και να χτίσουν τη γνώση τους σε αφηρημένες και σύνθετες έννοιες της επιστήμης. (Κανίδης, 2005).
Με την παρούσα διπλωματική εργασία θα συγκρίνουμε την μέθοδο εκπαίδευσης των υπαλλήλων που εφαρμόζεται ήδη στην Τράπεζα, με την νέα εκπαιδευτική προσέγγιση που προτείνουμε, αξιολογώντας την απόδοση των εκπαιδευομένων μέσα από ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν πριν και μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου.
Παράλληλα αξιοποιώντας το εν λόγω σεμινάριο θα αξιολογήσουμε το Moodle ως προς την ευχρηστία του. Για την αξιολόγηση της ευχρηστίας ενσωματώσαμε το ερωτηματολόγιο SUS.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι
- η απόδοση των εκπαιδευόμενων βελτιώθηκε μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης και
- το Moodle είναι ένα αποτελεσματικό περιβάλλον μέσα από το οποίο μπορούν να πραγματοποιηθούν οι στόχοι του μαθήματος.
Επιπρόσθετα, το Moodle αποτελεί ένα εύχρηστο σύστημα για την εκπαίδευση των Τραπεζικών υπαλλήλων, αφού είναι ένα λειτουργικό και αποδοτικό σύστημα και αφήνει θετικά συναισθήματα στους χρήστες του.