Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διερεύνηση του βαθμού αξιοποίησης της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής μάθησης στην ιδιωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΠολλάλης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΜανδηλαρά, Ανδρομάχη - Κυριακή
dc.date.accessioned2017-06-29T09:05:17Z
dc.date.available2017-06-29T09:05:17Z
dc.date.issued2016-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9724
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια η τεχνολογία έχει αλλάξει ριζικά κάθε τομέα της ζωής μας. Ακόμα και ο τρόπος με τον οποίο μαθαίνουμε έχει αλλάξει, αφού η τεχνολογία μας δείχνει νέους πιο ευέλικτους και ευχάριστους τρόπους μάθησης. Η χρήση των ΤΠΕ (τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνίας) στην εκπαίδευση και του e-learning με σκοπό την μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας της διαδικασίας της μάθησης υιοθετείται όλο και περισσότερο από εκπαιδευτικά ιδρύματα και επιχειρήσεις. Τα σχολεία μέσω των Συστημάτων Διαχείρισης Μάθησης (ΣΔΜ) προσφέρουν τη δυνατότητα της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής μάθησης στους μαθητές τους, οι οποίοι μετά το σχολείο μπορούν να μελετήσουν το υλικό που έχει αναρτηθεί χωρίς την φυσική παρουσία του καθηγητή. Η παρούσα διπλωματική εργασία μέσα από το θεωρητικό μέρος θα παρουσιάσει τον τρόπο λειτουργίας των συστημάτων e-learning στα σχολεία και πώς αυτά εξυπηρετούν και ενισχύουν τη μαθησιακή διαδικασία. Μέσα από το πρακτικό μέρος θα διερευνήσει για τον χώρο της δευτεροβάθμιας ιδιωτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα το εάν και κατά πόσο: • Αξιοποιούνται στην εκπαιδευτική διαδικασία • Εντάσσονται στην στρατηγική marketing των εκπαιδευτικών υπηρεσιών • Σχετίζονται με την πολιτική αξιοποίησης των ΤΠΕ στην ιδιωτική εκπαίδευση. Ενώ υπάρχουν στοιχεία για την χρήση του e-learning στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και τις επιχειρήσεις, δεν έχει πραγματοποιηθεί παρόμοια έρευνα ως τώρα για την χρήση του στα σχολεία. Είναι γνωστό από τις ανακοινώσεις τους ότι πολλά ιδιωτικά σχολεία αξιοποιούν τα συστήματα διαχείρισης της ηλεκτρονικής μάθησης αλλά θεωρήθηκε σκόπιμο η συλλογή δεδομένων ώστε να υπάρξει μία πιο σαφής εικόνα του βαθμού αξιοποίησης και των αποτελεσμάτων τους. Για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας συμμετείχαν διευθυντές-εκπρόσωποι ιδιωτικών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο που εξυπηρετούσε τους σκοπούς της έρευνας. Η παρούσα έρευνα συμπέρανε ότι ένα μικρό ποσοστό ιδιωτικών σχολείων χρησιμοποιεί το e-learning στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι εκπαιδευτικές πλατφόρμες που προσφέρονται στους μαθητές για μελέτη στο σπίτι χρησιμεύουν κυρίως για διεκπεραίωση τυπικών διαδικασιών όπως ανάθεση των υποχρεώσεων των μαθητών για την επόμενη μέρα, χωρίς να αξιοποιούνται οι απεριόριστες δυνατότητες που προσφέρουν τόσο από τους μαθητές όσο και από τους καθηγητές. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Το μέρος Α' αποτελεί το θεωρητικό κομμάτι της εργασίας, όπου συγκεντρώθηκε ένας επαρκής όγκος βιβλιογραφίας και αναζήτησης πληροφοριών και ερευνών στο Διαδίκτυο και αποτελείται από: Κεφάλαιο Ένα. Η εργασία στηρίζεται στο e-learning οπότε κρίνεται απαραίτητο να δοθούν στην αρχή κάποιοι ορισμοί για το τι είναι , ενώ στη συνέχεια δίνεται μία ιστορική αναδρομή. Αναφέρονται τα συστήματα διαχείρισης μάθησης που εξυπηρετούν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τέλος, τα κυριότερα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της. Κεφάλαιο Δύο. Αφού η έρευνα αφορά την Ελλάδα, εξετάζεται η χρήση του e-learning στους κυριότερους οργανισμούς: Τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα, σχολεία και επιχειρήσεις. Στη συνέχεια αναφέρονται στατιστικά στοιχεία της παγκόσμιας αγοράς του e-learning. Κεφάλαιο Τρία. Η έρευνα της παρούσας εργασίας εστιάζει στην ιδιωτική εκπαίδευση οπότε στο παρόν κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην λειτουργία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα καθώς και αριθμητικά στοιχεία που την αφορούν. Στη συνέχεια, μέσα από ένα marketing plan παρουσιάζονται τρόποι με τους οποίους θα μπορούσε να προωθήσει ένα ιδιωτικό σχολείο το πρόγραμμα e-learning που θα υιοθετήσει, ώστε να προσελκύσει περισσότερους μαθητές. Κεφάλαιο Τέσσερα. Στο κεφάλαιο τέσσερα αναφέρονται καλές πρακτικές χρήσης του e-learning σε σχολεία του εξωτερικού και της Ελλάδας, όπου αξιοποιούνται οι δυνατότητες του στο έπακρον και το έχουν εντάξει δυναμικά στην στρατηγική marketing που ακολουθούν. Το μέρος Β' αποτελεί το πρακτικό μέρος της εργασίας και αποτελείται από: Κεφάλαιο Πέντε. Εδώ αναφέρεται η σημασία της παρούσας έρευνας και ο σκοπός και γίνεται λεπτομερής περιγραφή της διαδικασίας που ακολουθήθηκε κατά την ερευνητική προσπάθεια και ο τρόπος που συλλέχθηκαν τα δεδομένα και διανεμήθηκε το ερωτηματολόγιο. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται οι απαντήσεις των ερωτώμενων και αναλύονται τα αποτελέσματα. Κεφάλαιο Έξι. Στο κεφάλαιο έξι παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την παρούσα έρευνα συνολικά και δίνονται προτάσεις για μελλοντική έρευνα.el
dc.format.extent117el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΔιερεύνηση του βαθμού αξιοποίησης της εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής μάθησης στην ιδιωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeThe exploitation of e-learning in private high schoolsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENTechnology has radically changed every aspect of our lives. Even the way of learning has changed, since technology has been furnishing us with new and more pleasant ways of learning. The use of ICTs in education aims to maximize the efficiency of learning and this is why more and more educational institutions and enterprises adopt it. Through the use of ICTs, schools offer their students the possibility of distant learning. Through the theoretical part, this dissertation presents the way that schools use e-learning systems and through the practical part it examines if private schools of secondary education and to what extent : -Exploit e-learning -Embody e-learning in their marketing strategies. While there is data about the use of e-learning in universities and enterprises, there is not a research about the use of e-learning in schools. It is well known ,from their websites, that many private schools use e-learning systems so the collection of data from them and how they use it is necessary. For the purposes of this research ,the heads of private schools of secondary education in Greece received a questionnaire that had to be filled in anonymously. The research concluded that only a small number of private schools has adopted some system of e-learning and that these platforms of e-learning are mainly used conventionally without interaction. This paper consists of two parts. Theoretical part A: Chapter One Definitions of e-learning and its history. An analysis of learning management systems and their pros and cons. Chapter Two An analysis of the use of e-learning in universities, schools and enterprises and data about the international market of e-learning. Chapter Three This chapter refers to the operation of the private educational sector and gives numbers about them. Further, a marketing plan is presented through which a school adopting an e-learning system could attract more students. Chapter Four This chapter mentions three private schools(one school in Greece and two schools abroad) which have adopted e-learning in the best possible way and who have integrated it in their marketing strategies. Practical part B: Chapter Five This chapter underscores the purpose of this dissertation and gives details about its exploratory process along with the mode of data collection. In addition, it presents and analyzes the answers of the respondents. Chapter Six The conclusions of this paper are presented in this chapter and proposals for further research are given.el
dc.contributor.masterΟικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγικήel
dc.subject.keyworde-Learningel
dc.subject.keywordΕξ αποστάσεως εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΤεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ)el
dc.subject.keywordΣυστήματα διαχείρισης μάθησηςel
dc.subject.keywordLearning Management Systems (LMS)el
dc.subject.keywordInformation and Communication Technologies (ICT)el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»