dc.contributor.advisor | Σαμιώτης, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Μπούσουλα, Αικατερίνη Μ. | |
dc.date.accessioned | 2017-06-12T06:24:01Z | |
dc.date.available | 2017-06-12T06:24:01Z | |
dc.date.issued | 2016-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9647 | |
dc.description.abstract | Όταν κάποιος κάνει λόγο για το διεθνές εμπόριο στη πραγματικότητα αναφέρεται στη ναυτιλία. Η ναυτιλιακή δραστηριότητα αποτελεί ένα μέσο σφυγμομέτρησης και πρόβλεψης της παγκόσμιας οικονομικής κατάστασης και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη τόσο με τις περιβαλλοντικές όσο και με τις γεωπολιτικές και πολιτικές εξελίξεις. Η διπλωματική εργασία που ακολουθεί δίνει μία εικόνα αυτής της σύνδεσης παρουσιάζοντας τις περιβαλλοντικές εξελίξεις και πως αυτές επιδρούν στο τομέα της εμπορικής ναυτιλίας.
Έχοντας ως βάση το Δίκαιο της Θάλασσας, θα αναλυθεί το βασικό διεθνές καθεστώς που ισχύει στον ευρύτερο χώρο του Βόρειου Πόλου σε συνάρτηση με τη ναυσιπλοΐα και τις προοπτικές της στον ίδιο χώρο. Ειδικότερα θα αναλυθεί η παρούσα κατάσταση ως προς τις δυνατότητες ναυσιπλοΐας και κυρίως η, όπως διαφαίνεται, διευρυμένη προοπτική ναυσιπλοΐας και θαλάσσιου εμπορίου στο χώρο αυτό λόγω της εξελισσόμενης μείωσης των πάγων στην ίδια περιοχή.
Το γεγονός αυτό εφόσον συνεχιστεί είναι προφανές ότι ανοίγει τεράστιες προοπτικές για τη ναυσιπλοΐα και το θαλάσσιο εμπόριο, δημιουργεί όμως και δυσεπίλυτα προβλήματα που αφορούν τη προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος στην ίδια περιοχή αλλά και αντιπαραθέσεις και ανταγωνισμό μεταξύ των Αρκτικών κρατών για τον έλεγχο και την επιρροή στη περιοχή.
Βασικό νομικό καθεστώς για το χώρο αυτό και την ειρηνική επίλυση των διαφορών αποτελεί το δίκαιο της θάλασσας αλλά και κάποιοι νέοι κανόνες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). | el |
dc.format.extent | 82 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Θαλάσσιο εμπόριο, ναυσιπλοΐα και διεκδικήσεις κρατών στη περιοχή της Αρκτικής σύμφωνα με το σύγχρονο δίκαιο της θάλασσας | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | When someone refers to international trade in fact refers to shipping. The shipping activity is a means survey and forecasting of the global economic situation and is inextricably linked with both environmental and geopolitical and political developments. The thesis below gives a picture of this association presenting the environmental developments and how these affect the commercial shipping industry.
Based on the Law of the Sea, will be analyzed the main international regime in the wider area of the North Pole in connection with navigation and perspectives of the same area. In particular will be analyzed the present situation regarding the navigation possibilities and particularly, as shown, enlarged perspective navigation and maritime trade in this area due to the ongoing reduction of the ice in the same area.
If this situation is continuous, it is obvious that creates perspectives for navigation and maritime trade, intractable problems concerning the protection of the marine environment in the same area but also confrontations and competition between the arctic states for control and influence in the region.
Basic legal regime for this area and the peaceful settlement of disputes is the law of the sea and some new rules of the International Maritime Organization (IMO). | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Διεκδικήσεις στην Αρκτική | el |
dc.subject.keyword | Νομικό καθεστώς στην Αρκτική | el |
dc.subject.keyword | Βόρειος Πόλος | el |
dc.subject.keyword | Περιβαλλοντικές αλλαγές | el |