dc.contributor.advisor | Θεοδωρόπουλος, Σωτήριος | |
dc.contributor.author | Παρασκευάς, Παναγιώτης | |
dc.date.accessioned | 2016-09-20T09:27:11Z | |
dc.date.available | 2016-09-20T09:27:11Z | |
dc.date.issued | 2015-11 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9107 | |
dc.description.abstract | Η Ευρωπαϊκή Ένωση στηρίζεται σε θάλασσες και ωκεανούς που είναι ανοιχτοί, προστατευμένοι και ασφαλείς για την οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική σταθερότητα, τις ελεύθερες συναλλαγές, τις μεταφορές, την ενεργειακή ασφάλεια, τον τουρισμό και την καλή κατάσταση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Οι εν λόγω επιδιώξεις σε συνδυασμό με τον αντίκτυπο που είχε η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση που ξεκίνησε το 2008, οδήγησαν σε αναθεώρηση και επαναπροσδιορισμό των υφιστάμενων πολιτικών με στόχο την «βιώσιμη ανάκαμψη» της Ευρώπης. Στο πλαίσιο αυτό και με γνώμονα την ενίσχυση της ανταγωνιστικής θέσης της ναυτιλίας έναντι των έτερων τρόπων μεταφοράς, επιδιώχθηκε η δημιουργία ισότιμων όρων ανταγωνισμού και η λήψη πολιτικών αποφάσεων για τη δημιουργία ενός «Ενιαίου Ευρωπαϊκού Θαλάσσιου Χώρου».
Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας παρουσιάστηκαν τα κοινά σημεία των επιδιώξεων της ανακοίνωσης της επιτροπής για την «Γαλάζια Ζώνη, ενός ενιαίου χώρου μεταφορών για τη ναυτιλία», του «Εκσυγχρονισμένου Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα» και των προβλέψεων του πλαισίου της ηλεκτρονικής ναυτιλίας (e-Maritime), ενώ παράλληλα αναδείχτηκαν οι βασικοί συντελεστές που αναμένεται να ωφεληθούν από την, σε πραγματικό χρόνο, διαλειτουργική, διατομεακή και διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών επί των θαλασσίων δραστηριοτήτων στη περιοχή ενδιαφέροντος της ΕΕ. Από την ανάλυση των υφιστάμενων εφαρμογών συλλογής πληροφοριών σε εθνικό ή ευρωπαϊκό επίπεδο αναδείχθηκε το υπό ανάπτυξη πρόγραμμα “CISE” ως το πλέον πρόσφορο και λειτουργικό μέσο το οποίο αναμένεται να αξιοποιήσει τα οφέλη της κάθε πλατφόρμας ξεχωριστά με προσδοκώμενη σημαντική προστιθέμενη αξία στην ανταγωνιστικότητα των θαλασσίων μεταφορών της ΕΕ. | el |
dc.format.extent | 124 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Θαλάσσιες μεταφορές -- Ευρωπαϊκή Ένωση | el |
dc.title | Ευρωπαϊκή πολιτική για την ασφάλεια στη θάλασσα και προοπτικές ενός ενιαίου θαλάσσιου χώρου | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The European Union is founded on seas and oceans that are open, protected and safe for its economic development, social stability, free trade, transport, energy safety, tourism and the preservation of the marine environment. These objectives, along with the impact of the global financial crisis that began in 2008, led to the revision and redefinition of existing policies aimed at the “sustainable recovery” of Europe. In this context and with a view to strengthening the competitiveness of shipping over other means of transportation, the creation of a level playing
field in terms of competitiveness was sought along with the political decisions for the creation of a “Common European Maritime Space”.
This study presents the common points of the goals of the European Commission's announcement for the “Blue Belt, a common transport area for maritime transport”, the modernised “EU Customs Code” and the provisions of the framework of “e-Maritime”, while the key players emerged that are expected to benefit from the - in real time - interoperable, cross-sector and cross-border exchange of information on maritime activities in the EU area of interest. From the analysis of the current information collection applications at national or European level, emerged the developing program “CISE” as the most convenient and functional tool that is expected to reap the benefits of each platform separately, with expected significant added value to the competitiveness of EU maritime transport. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Διαλειτουργικό | el |
dc.subject.keyword | Διατομεακό | el |
dc.subject.keyword | Διασυνοριακό | el |
dc.subject.keyword | Ψηφιακό μορφότυπο | el |
dc.subject.keyword | Γαλάζια Ζώνη | el |
dc.subject.keyword | CISE | el |
dc.subject.keyword | Cross-sector | el |
dc.subject.keyword | Cross-border | el |
dc.subject.keyword | Interoperable | el |
dc.subject.keyword | Digital format | el |
dc.subject.keyword | Blue Belt | el |