Εμφάνιση απλής εγγραφής

Μελέτη μεθόδων ανάλυσης κοινωνικών δικτύων στο πεδίο της τεχνολογικά υποστηριζόμενης μάθησης

dc.contributor.advisorΣάμψων, Δημήτριος
dc.contributor.authorΤσιτμηδέλλη, Ασημένια Ν.
dc.date.accessioned2015-05-06T10:13:18Z
dc.date.accessioned2015-06-19T15:13:15Z
dc.date.available2015-05-06T10:13:18Z
dc.date.available2015-06-19T15:13:15Z
dc.date.issued2015-05-06T10:13:18Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6653
dc.description.abstractΗ ερευνητική συνεργασία έχει μελετηθεί σε ποικίλους τομείς της επιστημονικής έρευνας, έτσι ώστε να αποκτηθούν χρήσιμες πληροφορίες για το πώς οι ερευνητές συνδυάζουν την υφιστάμενη επιστημονική γνώση, η οποία, διαμοιράζεται μεταξύ ερευνητών, ώστε να παράγουν νέα ερευνητικά αποτελέσματα και κατ’ επέκταση νέα γνώση, μέσω της ερευνητικής συνεργασίας. Από την άλλη πλευρά, η «Ανάλυση Ερευνητικών Δεδομένων» (Research analytics), χρησιμοποιείται με σκοπό την παροχή πληροφοριών, δεδομένων και συμπερασμάτων, αναλύοντας τον τρόπο που η επιστημονική έρευνα λαμβάνει χώρα σε διαφορετικά πεδία. Συνεπώς, μια από τις σημαντικότερες πηγές δεδομένων για την Ανάλυση Ερευνητικών Δεδομένων, είναι η ανάλυση της ερευνητικής συνεργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, στην παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία, αξιοποιείται το δίκτυο ερευνητικής συνεργασίας που δημιουργείται μέσω της συνεργατικής συγγραφής επιστημονικών άρθρων των ερευνητών που συνεργάζονται στον τομέα της Τεχνολογικά υποστηριζόμενης μάθησης (TeL). Σκοπός είναι η εξαγωγή συμπερασμάτων τα οποία θα συμβάλλουν στην κατανόηση της ερευνητικής συνεργασίας στο συγκεκριμένο τομέα. Για το σκοπό αυτό, εφαρμόζονται μετρικές Ανάλυσης Κοινωνικών Δικτύων (Social Network Analysis) στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό Educational Technology & Society (ETS) Journal. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης, παρέχουν ενδιαφέρουσες πληροφορίες τόσο για την ταυτότητα του δικτύου – σε ποια μορφή βρίσκεται σήμερα- όσο και για την εξέλιξή του με τα χρόνια. Από τα ευρήματά είναι εμφανές ότι στον κεντρικό πυρήνα του δικτύου βρίσκεται ένας σημαντικός αριθμός συγγραφέων με μεγάλο αριθμό δημοσιεύσεων. Ταυτόχρονα, στο δίκτυο υπάρχει και ένας μεγάλος αριθμός μη συνδεδεμένων, μικρών σε μέγεθος, ομάδων συγγραφέων. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι η πλειοψηφία των κεντρικών συγγραφέων προέρχεται από την Ταϊβάν και ότι έχουν δημιουργήσει μια καλά συνδεδεμένη ομάδα που συνεργάζεται με μεγάλη συχνότητα, ποικιλομορφία και εύρος. Ακόμα, παρατηρήθηκε ότι τόσο οι συγγραφείς όσο και οι συνεργασίες του δικτύου, κατά τα τελευταία 15 χρόνια, παρουσιάζουν αυξητικές τάσεις, οι οποίες είναι πολυωνυμικού χαρακτήρα. Τέλος, διαπιστώθηκε από την ανάλυση, ότι το δίκτυο συνεργασίας πιθανότατα έχει φτάσει στη «μεταβατική φάση» της εξέλιξής του, πράγμα που σημαίνει ότι αναμένεται αύξηση των συνδέσεων, τα επόμενα χρόνια.
dc.language.isoel
dc.subjectΈρευνα -- Μεθοδολογία
dc.subjectΜάθηση
dc.subjectOnline social networks
dc.subjectAuthorship
dc.titleΜελέτη μεθόδων ανάλυσης κοινωνικών δικτύων στο πεδίο της τεχνολογικά υποστηριζόμενης μάθησης
dc.title.alternativeStudying co-authorship networks in the field of technology enhanced learningen
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6653
dc.identifier.call001.42 ΤΣΙ
dc.description.abstractENResearch collaboration is studied in different research areas, so as to provide useful insights on how researchers combine existing distributed scientific knowledge and transform it into new knowledge. Additionally, research analytics attempt to provide meaningful data for researchers by analyzing the way research and research collaboration takes place. A substantial input for research analytics, is, thereby, the analysis of research collaboration. Within this context, in this thesis, we utilize the co-authorship network of researchers who collaborate in Technology-enhanced Learning (TeL), in order to gain meaningful insights about the research collaboration in this specific field. This is achieved through the case of the Educational Technology & Society (ETS) Journal, where Social Network Analysis (SNA) metrics are applied for analyzing its co-authorship network over a period of 15 years. The results of our analysis provided us with useful insights about the ETS Journal co-authorship network’s identity and evolution. Our main findings provided evidence that the network consists of a main core of prolific authors and of a large number of non-connected subgroups. At the same time, it was found that the majority of the key authors appear to have a Taiwanese national background and that they have established a strongly connected group that collaborates frequently, diversely and widely. Both authors and collaborations of the ETS co-authorship network have been polynomially increasing during the past 15 years and the co-authorship network has probably arrived at its “phase transition”, which means that it is expected to start becoming more connected in the coming years.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»