Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.authorΚαρδαρά, Γεωργία
dc.date.accessioned2012-04-03T07:24:47Z
dc.date.available2012-04-03T07:24:47Z
dc.date.issued2012-04-03T07:24:47Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4658
dc.description.abstractΤο φαινόμενο του θερμοκηπίου και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι ένα θέμα που βρίσκεται στο προσκήνιο τις τελευταίες δεκαετίες. Σε ολόκληρο τον κόσμο η ανησυχία για την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη, που συνδέεται με την ρύπανση που προκαλείται από τις κοινωνικές δραστηριότητες, την βιομηχανία και τα μεταφορικά συστήματα, θέτει σε εγρήγορση την ανθρωπότητα όσον αφορά στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Η Διεθνής Κοινότητα, μέσω της δραστηριοποίησης των διεθνών οργανισμών, κυβερνητικών συνασπισμών, βιομηχανικών ενώσεων αλλά και των ιδίων των καταναλωτών έχει μπει σε μια τροχιά σχεδίασης πρακτικών και μέτρων που θα συμπεριληφθούν στην υποχρεωτική εφαρμογή ενός θεσμικού πλαισίου για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με τη συμβολή των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και κατά συνέπεια στην κλιματική αλλαγή. Θα γίνει μια προσπάθεια για ολιστική προσέγγιση του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής ξεκινώντας από την παράθεση του προβλήματος, τον προσδιορισμό των αερίων που προκαλούν το πρόβλημα, το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την συμβολή του στην κλιματική αλλαγή. Στην συνέχεια γίνεται προσπάθεια να συνδέσει το φαινόμενο του θερμοκηπίου με τις ναυτιλιακές δραστηριότητες και την διάχυτη ανησυχία της διεθνούς κοινότητας για την απουσία ρυθμιστικού πλαισίου που θα εντείνει το πρόβλημα στο μέλλον. Θα γίνει μια εκτενής αναφορά για δράσεις της διεθνούς κοινότητας για τον περιορισμό των αερίων του θερμοκηπίου από τις ανθρωπογενείς δραστηριότητες με τα σημαντικότερα κείμενα όπως η Σύμβαση του Ρίο (1992), το Πρωτόκολλο του Κιότο (1997), η Διάσκεψη Κορυφής των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή – Κοπεγχάγη (2009) και η Διάσκεψη Κορυφής των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή – Κανκούν, Μεξικό (2010). Εν συνεχεία θα ακολουθήσει παρουσίαση του υπάρχοντος ρυθμιστικού πλαισίου που έχει συμπεριληφθεί στο έκτο παράρτημα της MARPOL (Annex VI) για την αποτροπή της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα πλοία καθώς και εκτενής παράθεση του σχεδίου των προτάσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) συγκεκριμένα για την αντιμετώπιση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που θα συμπεριληφθούν στο έκτο παράρτημα της MARPOL (Annex VI). Τέλος, θα παρατεθεί η εκτιμώμενη μείωση των εκπομπών από την εφαρμογή των μέτρων όπως την παρουσιάζουν οι ερευνητές και τα συμπεράσματα για την αποτελεσματικότητα των μέτρων.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΠεριβαλλοντικό δίκαιο
dc.subjectΦαινόμενο θερμοκηπίου, Ατμοσφαιρικό
dc.subjectΠεριβαλλοντική πολιτική
dc.subjectΑτμόσφαιρα -- Ρύπανση
dc.subjectΝαυτιλία
dc.subjectΚλιματικές αλλαγές -- Πολιτική θεώρηση
dc.titleΝαυτιλία, ατμοσφαιρική ρύπανση και φαινόμενο του θερμοκηπίου: το διεθνές και κοινοτικό ρυθμιστικό και οργανωτικό πλαίσιο (ΙΜΟ, ΟΗΕ, ΕΕ)
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4658
dc.identifier.call363.73 ΚΑΡ
dc.description.abstractENInternational Shipping Industry, Greenhouse Gases, Greenhouse Effect and Air Pollution are topics which are always on the headlines. The global warming in connection to pollution generated from shipping activities alerts global organizations for the climate change and urges the necessity Shipping Industry to be regulated related to Green House Gas emissions in order reduction of its contribution to be feasible in the future. Shipping Industry is considered to be one of the main contributors related to the Greenhouse Gas emissions as it appears to be responsible for the 3 – 4.5 % of the global GHG and 2.7% of the Global CO2 emissions. The main goal through this academic assignment will be to present the current situation of the Shipping Industry and its contribution to Green House Gas effect through statistical data provided by scientific approaches as well as future assumptions related to this matter. Future estimations reveal the necessity for Shipping Industry to be regulated over the Green House Gas emissions by Vessels & the main goal will be the elimination of the effect of global warming in the future. Rio Convention of 1992 and Kyoto Protocol constitute the primary official proposals of Global Community that Shipping Industry must be included in the regulations regarding the control of GHG emissions, and presently under the scope of latest estimations for the future contribution of shipping, the provisions of these Conventions need to be applied under the supervision of International Maritime Organization.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»