dc.contributor.author | Τσαταλάς, Πασχάλης Δ. | |
dc.date.accessioned | 2011-11-03T11:56:39Z | |
dc.date.available | 2011-11-03T11:56:39Z | |
dc.date.issued | 2011-11-03T11:56:39Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4332 | |
dc.description.abstract | Το παρόν πόνημα πραγματεύεται την οικονομική ανταγωνιστικότητα των λιμενικών υποδομών από την οπτική του χρήστη. Μέσω της μελέτης των στοιχείων κόστους που παρουσιάζει κάθε λιμάνι καθώς και της παρουσίασης ενός πρωτότυπου δείκτη ανταγωνιστικότητας που συνδυάζει τα λιμενικά έξοδα με την οικονομική αποδοτικότητα της εμπορικής πράξης, επιχειρείται η αξιολόγηση ανάλογα με την γεωγραφική περιοχή που ανήκουν. Ακόμη, χρησιμοποιώντας μια ανασκόπηση της σχετικής διεθνούς βιβλιογραφίας εμπλουτισμένη από σύγχρονα πραγματικά παραδείγματα, πραγματοποιείται μια λεπτομερής ανάλυση της τιμολογιακής πολιτικής των λιμένων, της δομής των επιβαλλόμενων στον μεταφορέα χρεώσεων, των μορφών του ανταγωνισμού καθώς και της συμπεριφοράς του λιμανιού αναλόγως των εξωτερικών επιδράσεων που δέχεται. Συμπερασματικά, παρουσιάζονται οι ανταγωνιστικότερες μορφές και δομές που μπορεί να πάρει ένα λιμάνι καθώς και οι γεωγραφικές αγορές που συγκεντρώνουν τις λιμενικές υποδομές με την μεγαλύτερη και χαμηλότερη οικονομική ανταγωνιστικότητα. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Λιμάνια | |
dc.subject | Λιμάνια -- Εμπορεύματα -- Μεταφορές | |
dc.subject | Λιμάνια -- Μεταφορές -- Κυκλοφορία | |
dc.subject | Θαλάσσιες μεταφορές | |
dc.title | Η οικονομική ανταγωνιστικότητα των λιμενικών υποδομών | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4332 | |
europeana.type | IMAGE | |
dc.identifier.call | 387.1 ΤΣΑ | |
dc.description.abstractEN | This dissertation discourses the economic competitiveness of the ports and port infrastructures from the user’s point of view. Through the port disbursements study and by introducing a prototype “competitiveness ratio” which combines the port expenses with the economic efficiency of a commercial operation, we are essaying the relevant appraisal of the ports, sorted by geographical market. Furthermore, by running a review of the pertinent international literature enriched by factual recent examples, we accomplish a detailed analysis of the pricing policies of the individual ports, of the construction of the applied dues and levies, of the relevant competition and of the pricing behavior of a port dependant on its external feedback. Finally, we furnish the most competitive port structures as well as the geographical markets which gather the higher and lower competitive ports. | |