Show simple item record

dc.contributor.authorΣυμεωνίδης, Γεώργιος
dc.date.accessioned2010-01-27T15:23:15Z
dc.date.available2010-01-27T15:23:15Z
dc.date.issued2010-01-27T15:23:15Z
dc.identifier.urihttp://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/3380
dc.description.abstractΣτη σημερινή εποχή γνωρίζουμε ότι η θαλάσσια ρύπανση που προκαλείται από τα εμπορικά πλοία, ιδίως τα δεξαμενόπλοια λόγω και του φορτίου που μεταφέρουν είναι αυτή που απασχολεί στο μεγαλύτερο βαθμό τη διεθνή κοινότητα Ένα από τα σημαντικότερα ατυχήματα ήταν αυτό του δεξαμενόπλοιου Exxon Valdez το οποίο προσέκρουσε σε ύφαλο, στο στενό του Prince William στην Αλάσκα πριν από 20 περίπου χρόνια. Από το ατύχημα διέρρευσαν 11,2 εκατ. γαλόνια πετρελαίου στα παρθένα νερά μιας περιοχής που αποτελεί βιότοπο πλουσιότατης χλωρίδας και πανίδας. Αυτή η πετρελαιοκηλίδα υπήρξε η μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή στην ιστορία των Η.Π.Α. Στην προσπάθεια απορρύπανσης της ακτογραμμής συμμετείχαν 11.000 άτομα 1400 σκαφη και 85 αεροσκάφη. Η βιολογική καταστροφή που προκλήθηκε από τη διαρροή του πετρελαίου είναι ακόμη ορατή μετά από 19 χρόνια. Το ναυάγιο αυτό οδήγησε στην καθιέρωση ενός νέου εθνικού νομικού πλαισίου για τη ρύπανση της θάλασσας από πετρέλαιο (OPA 90΄). Η διπλωματική αυτή εργασία πρόκειται να αναλύσει τις συνέπειες αυτού του ατυχήματος (περιβαλλοντικές, οικονομικές, κοινωνικές κ.α.) καθώς και να περιγράψει τις προσπάθειες και τα μέτρα που ελήφθησαν για την αποκατάσταση των πληγέντων περιοχών. Ακόμη θα γίνει μια αναλυτική περιγραφή της δικαστικής αντιπαράθεσης που είχαν οι αρχές με την EXXON, ποια ήταν τα αποτελέσματα αυτής καθώς και οι διακανονισμοί που επιτεύχθηκαν.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΝαυτικά ατυχήματα
dc.subjectΠετρέλαιο
dc.subjectΔεξαμενόπλοια -- Ατυχήματα
dc.subjectΔεξαμενόπλοια -- Μέτρα ασφαλείας
dc.titleΠετρελαϊκή ρύπανση από ατυχήματα δεξαμενόπλοιων : υπόθεση Exxon Valdez
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttp://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/3380
europeana.typeIMAGE
dc.identifier.call363.123 ΣΥΜ
dc.description.abstractENIn our days we know that marine pollution that is caused by commercial boats and especially tankers, because of the charge that they transport, is one of the most important problems in the international community. One of the most important accidents was The Exxon Valdez oil spill occurred in the Prince William Sound, Alaska, 20 years ago It is considered one of the most devastating human-caused environmental disasters ever to occur at sea. Because of the accident 11, 2 million gallons of Prudhoe Bay crude oil spilled into the sea. The region was a habitat for salmon, sea otters, seals and seabirds. It was the biggest ecological destruction in the history of USA. At the height of the response, more than 11,000 personnel, 1,400 vessels and 85 aircraft were involved in the cleanup. The biological destruction that was caused by the oil spill is still visible after 19 years. The Oil Pollution Act (OPA) was signed into law in August 1990, largely in response to rising public concern following the Exxon Valdez incident. This diplomatic paper is going to analyze the consequences of this accident (environmental, economic and social) as well as to describe the efforts and the measures that were taken for the re-establishment of the affected regions. Moreover it includes an analytic description of the litigation among EXXON and the state and the federal government, the results of this litigation as well as the settlements that were achieved.


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»