dc.contributor.advisor | Τσελεκούνης, Μάρκος | |
dc.contributor.author | Γονή, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2024-04-01T11:24:07Z | |
dc.date.available | 2024-04-01T11:24:07Z | |
dc.date.issued | 2024-03 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16334 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3756 | |
dc.description.abstract | Η αειφόρος ανάπτυξη απασχολεί όλο και περισσότερο τις κοινωνίες τη σημερινή εποχή,
γεγονός που ωθεί τις κοινωνίες να ασχοληθούν περεταίρω με τους τρόπους ανάπτυξης της. Έχει
καθιερωθεί ως «το κοινό μας μέλλον» στην έκθεση Brundtland από τη Διεθνής Επιτροπή για
το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη (1987). Παρόλο που, πλέον, απασχολεί πολλές κοινωνίες το
ζήτημα της αειφορίας, παρατηρούνται ακόμα μη αειφόρες τάσεις σε πολλούς τομείς. Όπως
έχει αποδειχθεί, ο τομέας της εκπαίδευσης είναι το πλέον κατάλληλο μέσο για την επίτευξη της
προώθησης της αειφόρου ανάπτυξης. Μέσα από την εκπαίδευση μπορούν να προωθηθούν η
αειφόρος ανάπτυξη και οι αντίστοιχες πρακτικές της, γεγονός που θα έχει ως αντίκτυπο τη
μετατόπιση των δραστηριοτήτων του ανθρώπου και των κοινωνιών σε ένα αειφόρο πλαίσιο για
ένα αειφόρο μέλλον για τις παρούσες και μελλοντικές γενιές.
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της
πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη βιώσιμη ανάπτυξη, της στάσης των διευθυντών αλλά
και τρόπων αλλαγής της κουλτούρας διευθυντών, εκπαιδευτικών και μαθητών ώστε να
επιτευχθεί επιτυχώς η προώθηση των πρακτικών και των κύριων πυλώνων της αειφόρου
ανάπτυξης. O στόχος αυτός υλοποιήθηκε μέσω μιας ποσοτικής έρευνας η οποία ανέδειξε τις
αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και μιας ποιοτικής έρευνας η οποία ανέδειξε τις αντιλήψεις των
διευθυντών αναφορικά με τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στα ελληνικά σχολεία της πρωτοβάθμιας
εκπαίδευσης. Για την ποσοτική έρευνα χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο σε 160
εκπαιδευτικούς διαφόρων ομάδων και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
και για την ποιοτική έρευνα πραγματοποιήθηκε συνέντευξη σε 5 Διευθυντές διαφόρων
εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα ευρήματα αποκάλυψαν μια θετική
εικόνα όσον αφορά την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και
από τους διευθυντές όμως η διαδικασία βρίσκεται ακόμα σε πρωταρχικά στάδια επομένως
απαιτούνται ολοκληρωμένες πρακτικές από όλους τους φορείς και συλλογική δράση για την
υιοθέτηση των αρχών της βιωσιμότητας. Επίσης, αναδείχθηκαν οι προκλήσεις αλλά και
αντίστοιχες λύσεις σχετικά με την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών. | el |
dc.format.extent | 221 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Βιώσιμη ανάπτυξη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.title.alternative | Sustainable development in primary education | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | Sustainable development is of increasing concern to societies today, which is pushing
societies to look further into ways of developing it. It was established as 'our common future'
in the Brundtland Report by the International Commission on Environment and Development
(1987). Although many societies are now concerned with the issue of sustainability,
unsustainable trends can still be observed in many areas. As has been shown, the education
sector is the most appropriate instrument for achieving the promotion of sustainable
development. Through education, sustainable development and its corresponding practices can
be promoted, which will have the impact of shifting the activities of people and societies to a
sustainable framework for a sustainable future for present and future generations.
The aim of this paper is to highlight the perceptions of primary school teachers regarding
sustainable development, the attitude of principals and ways of changing the culture of
principals, teachers and students in order to successfully promote the practices and the main
pillars of sustainable development. This objective was implemented through a quantitative
research which highlighted the perceptions of teachers and a qualitative research which
highlighted the perceptions of principals regarding Sustainable Development in Greek primary
schools. For the quantitative research, a questionnaire was used for 160 teachers of different
groups and educational institutions of primary education and for the qualitative research, 5
principals of different educational institutions of primary education were interviewed. The
findings revealed a positive picture regarding the adoption of sustainable practices by both
teachers and principals but the process is still in its primary stages therefore integrated practices
by all stakeholders and collective action is required to adopt the principles of sustainability. The
challenges and corresponding solutions regarding the adoption of sustainable practices were
also highlighted. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Βιώσιμη ανάπτυξη | el |
dc.subject.keyword | Βιώσιμη ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Βιωματική μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject.keyword | Μαθητές | el |
dc.subject.keyword | Προκλήσεις | el |
dc.subject.keyword | Sustainable development | el |
dc.subject.keyword | Sustainable leadership | el |
dc.subject.keyword | Sustainable education | el |
dc.subject.keyword | Sustainable learning | el |
dc.subject.keyword | Experiential learning | el |
dc.subject.keyword | Teachers | el |
dc.subject.keyword | Students | el |
dc.subject.keyword | Challenges | el |
dc.date.defense | 2024-03-30 | |