Εμφάνιση απλής εγγραφής

Βιώσιμη ανάπτυξη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

dc.contributor.advisorΤσελεκούνης, Μάρκος
dc.contributor.authorΓονή, Μαρία
dc.date.accessioned2024-04-01T11:24:07Z
dc.date.available2024-04-01T11:24:07Z
dc.date.issued2024-03
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16334
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3756
dc.description.abstractΗ αειφόρος ανάπτυξη απασχολεί όλο και περισσότερο τις κοινωνίες τη σημερινή εποχή, γεγονός που ωθεί τις κοινωνίες να ασχοληθούν περεταίρω με τους τρόπους ανάπτυξης της. Έχει καθιερωθεί ως «το κοινό μας μέλλον» στην έκθεση Brundtland από τη Διεθνής Επιτροπή για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη (1987). Παρόλο που, πλέον, απασχολεί πολλές κοινωνίες το ζήτημα της αειφορίας, παρατηρούνται ακόμα μη αειφόρες τάσεις σε πολλούς τομείς. Όπως έχει αποδειχθεί, ο τομέας της εκπαίδευσης είναι το πλέον κατάλληλο μέσο για την επίτευξη της προώθησης της αειφόρου ανάπτυξης. Μέσα από την εκπαίδευση μπορούν να προωθηθούν η αειφόρος ανάπτυξη και οι αντίστοιχες πρακτικές της, γεγονός που θα έχει ως αντίκτυπο τη μετατόπιση των δραστηριοτήτων του ανθρώπου και των κοινωνιών σε ένα αειφόρο πλαίσιο για ένα αειφόρο μέλλον για τις παρούσες και μελλοντικές γενιές. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η ανάδειξη των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη βιώσιμη ανάπτυξη, της στάσης των διευθυντών αλλά και τρόπων αλλαγής της κουλτούρας διευθυντών, εκπαιδευτικών και μαθητών ώστε να επιτευχθεί επιτυχώς η προώθηση των πρακτικών και των κύριων πυλώνων της αειφόρου ανάπτυξης. O στόχος αυτός υλοποιήθηκε μέσω μιας ποσοτικής έρευνας η οποία ανέδειξε τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και μιας ποιοτικής έρευνας η οποία ανέδειξε τις αντιλήψεις των διευθυντών αναφορικά με τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στα ελληνικά σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Για την ποσοτική έρευνα χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο σε 160 εκπαιδευτικούς διαφόρων ομάδων και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και για την ποιοτική έρευνα πραγματοποιήθηκε συνέντευξη σε 5 Διευθυντές διαφόρων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα ευρήματα αποκάλυψαν μια θετική εικόνα όσον αφορά την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους διευθυντές όμως η διαδικασία βρίσκεται ακόμα σε πρωταρχικά στάδια επομένως απαιτούνται ολοκληρωμένες πρακτικές από όλους τους φορείς και συλλογική δράση για την υιοθέτηση των αρχών της βιωσιμότητας. Επίσης, αναδείχθηκαν οι προκλήσεις αλλά και αντίστοιχες λύσεις σχετικά με την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών.el
dc.format.extent221el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/*
dc.titleΒιώσιμη ανάπτυξη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeSustainable development in primary educationel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENSustainable development is of increasing concern to societies today, which is pushing societies to look further into ways of developing it. It was established as 'our common future' in the Brundtland Report by the International Commission on Environment and Development (1987). Although many societies are now concerned with the issue of sustainability, unsustainable trends can still be observed in many areas. As has been shown, the education sector is the most appropriate instrument for achieving the promotion of sustainable development. Through education, sustainable development and its corresponding practices can be promoted, which will have the impact of shifting the activities of people and societies to a sustainable framework for a sustainable future for present and future generations. The aim of this paper is to highlight the perceptions of primary school teachers regarding sustainable development, the attitude of principals and ways of changing the culture of principals, teachers and students in order to successfully promote the practices and the main pillars of sustainable development. This objective was implemented through a quantitative research which highlighted the perceptions of teachers and a qualitative research which highlighted the perceptions of principals regarding Sustainable Development in Greek primary schools. For the quantitative research, a questionnaire was used for 160 teachers of different groups and educational institutions of primary education and for the qualitative research, 5 principals of different educational institutions of primary education were interviewed. The findings revealed a positive picture regarding the adoption of sustainable practices by both teachers and principals but the process is still in its primary stages therefore integrated practices by all stakeholders and collective action is required to adopt the principles of sustainability. The challenges and corresponding solutions regarding the adoption of sustainable practices were also highlighted.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΒιώσιμη ανάπτυξηel
dc.subject.keywordΒιώσιμη ηγεσίαel
dc.subject.keywordΒιωματική μάθησηel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικοίel
dc.subject.keywordΜαθητέςel
dc.subject.keywordΠροκλήσειςel
dc.subject.keywordSustainable developmentel
dc.subject.keywordSustainable leadershipel
dc.subject.keywordSustainable educationel
dc.subject.keywordSustainable learningel
dc.subject.keywordExperiential learningel
dc.subject.keywordTeachersel
dc.subject.keywordStudentsel
dc.subject.keywordChallengesel
dc.date.defense2024-03-30


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»