Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΜανιάτης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΣτοΐλου, Πασχαλίνα
dc.date.accessioned2024-03-15T10:29:15Z
dc.date.available2024-03-15T10:29:15Z
dc.date.issued2024-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/16280
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/3702
dc.description.abstractΣε μια εποχή όπου ο πληθυσμός της γης ήδη μετράει οκτώ δισεκατομμύρια ανθρώπους και με ένα βιοτικό επίπεδο που συνεχώς αυξάνεται, όλο και περισσότερα ερωτήματα απασχολούν το μυαλό των ανθρώπων, με το βασικότερο να μην μπορεί να απαντηθεί: Πως θα παραδώσουμε έναν πλανήτη πιο ασφαλή και κλιματικά ουδέτερο στις επόμενες γενιές; Ο συγκεκριμένος στόχος μπορεί να επιτευχθεί, εάν καταφέρει η ανθρωπότητα να ελέγξει την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη υπό των 2οC άνω των προβιομηχανικών επιπέδων και ιδανικά να συνεχίσει τις προσπάθειες για τον περιορισμό αυτής στον 1,5°C. Η εκρηκτική αύξηση μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων και πρώτων υλών μέσω θαλάσσης στα πλαίσια ικανοποίησης των αυξανόμενων αναγκών της παγκόσμιας οικονομίας οφείλεται στη διαρκή βελτίωση του βιοτικού επιπέδου. Η ναυτιλιακή βιομηχανία (δηλαδή λιμένες, πλοιοκτήτες, διαχειριστές πλοίων, ναυλωτές, ναυπηγεία, κατασκευαστές μηχανών, νηογνώμονες, παραγωγοί ενέργειας, εφοδιαστική αλυσίδα μεταφορών κ.ά.) διανύει μια περίοδο συνεχιζόμενων λειτουργικών και τεχνολογικών αλλαγών συντείνοντας στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας των πλοίων και κατ’ επέκταση στην επίτευξη του παγκόσμιου πλέον στόχου, την μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Σ’ αυτό ακριβώς το σημείο χρειάζεται η υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών, ανανεώσιμων καυσίμων και πηγών ενέργειας με σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων (net zero emissions), καθώς και νέες εφοδιαστικές αλυσίδες και αυξημένη περιβαλλοντική ενσυναίσθηση. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την πλευρά της για να εξασφαλίσει τη συμμετοχή του ναυτιλιακού τομέα στην προσπάθεια επίτευξης του στόχου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, προχώρησε στην επέκταση του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ), καλύπτοντας μάλιστα τις εκπομπές CO2 από τα πλοία. Η Ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία αποτελεί την μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, καθώς ελέγχει το 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt) του εμπορικού στόλου. Καθοριστικός είναι ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας και στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς αντιπροσωπεύει το 60% του στόλου της Ε.Ε. Ως εκ τούτου ο αριθμός δικαιωμάτων που αναμένεται να λάβει η Ελλάδα από το 2024 έως το 2030 από τις θαλάσσιες μεταφορές θα αγγίζει περίπου το 63%. Η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα καταβάλει έντονες και συντονισμένες προσπάθειες, ενώ ταυτόχρονα ασκεί πιέσεις προς επίτευξη των εξαιρετικά φιλόδοξων στόχων της Ε.Ε.el
dc.format.extent124el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΣύστημα εμπορίας εκπομπών (carbon leakage) από το ναυτιλιακό τομέαel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENAt a time when the world's population already counts eight billion people and with a living standard that is constantly rising, more and more questions occupy people's minds, with the most basic one not being able to be answered: how do we hand over a safer and climate-neutral planet to future generations? This goal can be achieved if humanity managers to control the increase in global average temperature below 2oC above pre-industrial levels and ideally continue efforts to limit it to 1.5oC. The explosive growth of container and raw material transport by sea to meet the growing needs of the global economy is due to the continuous improvement of living standards. The shipping industry (ports, ship owners, ship managers, charterers, shipyards, engine manufacturers, classification societies, energy producers, transport supply chain etc.) is going through a period of continuous operational and technological change, contributing to the improvement of the energy efficiency of ships and thus to the achievement of the global objective of reducing greenhouse gas emissions. This is exactly where the adoption of innovative technologies, renewable fuels and energy sources with net zero emissions, as well as new supply chains and increased environmental awareness. The European Commission, for its part, in order to ensure the participation of the shipping sector in the effort to achieve the European Union climate neutrality target by 2050, proceeded to extend the Emissions Trading Scheme (ETS) to cover CO2 emissions from ships Greek ocean-going shipping is the largest shipping power in the world, controlling 21% of the world's dwt merchant fleet. The role of Greek shipping in the European Union is also decisive, as it represents 60% of the EU fleet, and therefore the number of allowances that Greece is expected to receive from 2024 to 2030 from maritime transport will reach approximately 63%. The global maritime community is making strong and concerted efforts, will at the same time pushing for the EU’s highly ambitious targets.el
dc.contributor.masterΚλιματική Κρίση και Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών / MSc in Climate Crisis and Information and Communication Technologiesel
dc.subject.keywordIMOel
dc.subject.keywordFit for 55el
dc.subject.keywordΚατανομή δικαιωμάτωνel
dc.subject.keywordΘαλάσσιες μεταφορέςel
dc.subject.keywordΕλλάδαel
dc.subject.keywordΕλληνική ναυτιλίαel
dc.subject.keywordΕυρωπαϊκή Ένωσηel
dc.subject.keywordΕθνική οικονομίαel
dc.subject.keywordΔείκτης Διαχείρισης Ενεργειακής Απόδοσης Πλοίων - SEEMPel
dc.subject.keywordΔείκτης Ενεργειακής Απόδοσης Υφιστάμενων Πλοίων - EEXIel
dc.subject.keywordΔείκτης Έντασης Άνθρακα - CIIel
dc.subject.keywordΕναλλακτικά καύσιμαel
dc.subject.keywordΠράσινες τεχνολογίεςel
dc.subject.keywordΦόρος στον άνθρακαel
dc.subject.keywordΝαυτιλιακές εταιρίεςel
dc.subject.keywordΣύστημα Εμπορίας Εκπομπών (EU-ETS)el
dc.subject.keywordΝαυτιλίαel
dc.date.defense2024-02-28


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»