dc.contributor.advisor | Σαΐτη, Άννα | |
dc.contributor.author | Παντζαρτζίδου, Ειρήνη | |
dc.date.accessioned | 2023-06-27T05:25:17Z | |
dc.date.available | 2023-06-27T05:25:17Z | |
dc.date.issued | 2023-06 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15526 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2948 | |
dc.description.abstract | Στη σύγχρονη εποχή οι ραγδαίες εξελίξεις σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο, επιβάλλουν την ανάγκη αλλαγών και αυξάνουν τις απαιτήσεις. Σε αυτό το περιβάλλον οι θεωρίες των διαστάσεων της οργανωσιακής κουλτούρας, που ισοδυναμεί με τις βασικές αξίες που διατηρούν ενωμένα και προσηλωμένα στον στόχο τα μέλη ενός οργανισμού, του συστήματος ανταμοιβών, που αποτελεί τις πρακτικές αναγνώρισης και επιβράβευσης των εργαζομένων, αλλά και της παρακίνησης, που συνιστά το σύνολο των εσωτερικών και εξωτερικών κινήτρων των υπαλλήλων, βρίσκουν πεδίο εφαρμογής από όλους τους οργανισμούς, στην προσπάθεια ενίσχυσης της αποδοτικότητάς τους και της επίτευξης των οργανωσιακών στόχων. Δεδομένου ότι κάθε σχολείο λογίζεται ως ένας οργανισμός αποτελώντας μέρος της κοινωνίας, οι προσεγγίσεις αυτές βρίσκουν εφαρμογή και στον χώρο της εκπαίδευσης, ο οποίος οφείλει να ακολουθεί τις εξελίξεις. Στην παρούσα μελέτη ακολουθήθηκε η ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίων, τα οποία απαντήθηκαν από 268 εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με σκοπό την παρουσίαση των απόψεων τους αναφορικά με την οργανωσιακή κουλτούρα των σχολικών μονάδων, το σύστημα ανταμοιβών και την παρακίνηση που λαμβάνουν και την εξέταση της ύπαρξης συσχετίσεων μεταξύ των παραγόντων αυτών. Από τα αποτελέσματα της έρευνας, τα οποία εξήχθησαν μέσω στατιστικής ανάλυσης του SPSS, διαπιστώνεται ότι οι εκπαιδευτικοί βαθμολογούν χαμηλά τα επίπεδα της οργανωσιακής κουλτούρας, το σύστημα ανταμοιβών και την παρακίνηση, γεγονός που συμφωνεί με τη βιβλιογραφία. Επίσης, διαφαίνεται θετική συσχέτιση μεταξύ της οργανωσιακής κουλτούρας και του συστήματος ανταμοιβών, της οργανωσιακής κουλτούρας και της συνολικής παρακίνησης, αλλά και του συστήματος ανταμοιβών με το σύνολο της παρακίνησης, αποτελέσματα που έρχονται σε συμφωνία με ανάλογες έρευνες. Τέλος, παρατηρείται ότι η οργανωσιακή κουλτούρα και το σύστημα ανταμοιβών προβλέπει σε μικρό βαθμό την παρακίνηση, εύρημα που ευθυγραμμίζεται με αντίστοιχες έρευνες. | el |
dc.format.extent | 148 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η δύναμη των διαστάσεων της οργανωσιακής κουλτούρας και η ανταμοιβή - Αναγνώριση των εργαζομένων στην εκπαίδευση | el |
dc.title.alternative | The power of dimensions of organizational culture and employee reward – Recognition in education | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | In modern era the rapid changes on a social and financial level mandate several changes and increase demands. In this environment the dimensional theories of organizational culture that amounts to the basic principles that uphold the members of an organization committed to the goal along with the reward system, comprising not only the practices of recognition and repayment of workers but also the motivation, which constitutes both the internal and external incentives of employees, implemented by the organizations in an effort to enhance their efficiency and achieve organizational goals. Given the fact that each school is considered to be an organization comprising part of the society, these approaches can also be applied in education and in the same way it needs to evolve. The present study was part of a quantitative research with the use of questionnaires answered by 268 teachers of all specialties, including Preschool, Primary and Secondary education, aimed at presenting their views as regards the organizational culture of school units, the reward system, the motivation provided, along with examining the interrelations among these factors. The results of the survey exported through SPSS statistical analysis, indicate that teachers’ rating for organizational culture, reward system and motivation is low, which corresponds with the bibliography. Moreover a positive association emerges among the organizational culture and the reward system, as well as the organizational culture and the general motivation, in addition to the reward system with the motivation in total, thus these results comply with corresponding researches. Finally, it is observed that the organizational culture and the reward system can slightly predict the motivation, a finding that is aligned with corresponding researches. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Οργανωσιακή κουλτούρα | el |
dc.subject.keyword | Σύστημα ανταμοιβών | el |
dc.subject.keyword | Παρακίνηση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαίδευση | el |
dc.date.defense | 2023-06 | |