Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΚαρκαλάκος, Σωτήριος
dc.contributor.authorΣπάρου, Σοφία
dc.date.accessioned2023-02-21T09:18:45Z
dc.date.available2023-02-21T09:18:45Z
dc.date.issued2023-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15150
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2572
dc.description.abstractΤα κίνητρα ορίζονται ως οι παράγοντες ή οι αιτίες που ενθαρρύνουν και παρωθούν το άτομο να ασχοληθεί ή να επιδιώξει την επιτυχία κάποιου στόχου του. Η παρακίνηση είναι ένας κεντρικός πυλώνας στον εργασιακό χώρο, ενώ η έννοια και ο ρόλος της έχει μελετηθεί από πολλούς ερευνητές και ακαδημαϊκούς. Αναφέρεται στη μεθοδευμένη προσπάθεια για την ανάπτυξη του ενδιαφέροντος των εργαζομένων για την εργασία τους, μέσω ηθικών και οικονομικών κινήτρων, με στόχο την αύξηση της απόδοσης τους. Η ικανοποίηση από την εργασία δεν ταυτίζεται με την παρακίνηση, αλλά σχετίζεται με αυτήν. Με βασικό κριτήριο ότι οι εκπαιδευτικοί διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ποιότητα της εκπαίδευσης, κρίνεται απαραίτητη η διερεύνηση και η κατανόηση της ικανοποίησης από την εργασία τους καθώς επίσης και των κινήτρων τους. Τα συστήματα αμοιβών συνδυαστικά με τα κίνητρα των εκπαιδευτικών αποτελούν το κυρίως θέμα της παρούσας ερευνητικής εργασίας. Δεδομένου ότι τα κίνητρα των εκπαιδευτικών επηρεάζουν άμεσα τα κίνητρα των μαθητών τους, οι εκπαιδευτικοί με υψηλά κίνητρα είναι απαραίτητοι για ένα αποτελεσματικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στην παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα μέσω διανομής ερωτηματολογίου σε ηλεκτρονική μορφή σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το σύνολο των ερωτηθέντων ήταν 100 άτομα. Στόχος της έρευνας είναι η διερεύνηση των κινήτρων των εκπαιδευτικών και ο ρόλος των συστημάτων αμοιβής. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν ως κύριο κίνητρο τις οικονομικές απολαβές, όμως φαίνεται ότι οι μέσες ηλικίες έχουν τις οικονομικές απολαβές ως το πιο ισχυρό κίνητρο για τη συνέχιση της άσκησης του επαγγέλματος. Σημαντικές φαίνεται να είναι και οι παράμετροι των άλλων τύπων παροχών, όπως η συνταξιοδότηση και οι παροχές μητρότητας. Τέλος, τα πιο ισχυρά κίνητρα φαίνεται να σχετίζονται με τη φύση του επαγγέλματος (σχέση με μαθητές, μετάδοση γνώσεων και αξιών) και τις συνθήκες εργασίας (λήψη πρωτοβουλιών). Συμπερασματικά, φαίνεται ότι τα συστήματα αμοιβής καθορίζουν εν μέρει τα κίνητρα, αλλά δε φαίνεται να είναι τα κυρίαρχα στην επιλογή του επαγγέλματος, ενώ σημαντικά θεωρούνται τα στοιχεία που αφορούν τη φύση και τις συνθήκες του επαγγέλματος.el
dc.format.extent82el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΗ δυναμικότητα των κινήτρων των εργαζομένων / εκπαιδευτικών και κατά πόσο επηρεάζονται τα συστήματα αμοιβήςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENMotivation is defined as the factors or causes that encourage and induce the individual to engage in or pursue the success of a goal. Motivation is an important subject in the workplace and its concept and role has been studied by many researchers and academics. It refers to the methodical effort to develop employees' interest in their work through moral and financial incentives, in order to increase their work performance. Job satisfaction is not equal to motivation, but is related to it. Given that teachers play a key role in the quality of education system, it is necessary to investigate and understand their satisfaction from their job and their motivation. Remuneration systems combined with teachers' motivation are the main subject of the current research. Since teachers' motivation directly affects their students' motivation, highly motivated teachers are essential to an effective education system. In this work, quantitative research was carried out through the distribution of a questionnaire in electronic form to Primary and Secondary Education teachers. The total number of respondents was 100 people. The aim of the research is to investigate teachers' motivations and the role of remuneration systems. The results showed that teachers do not have financial rewards as their main motivation, but it seems that the average ages have financial rewards as the most powerful motivation for continuing to practice the profession. The parameters of other types of benefits, such as retirement and maternity benefits, also seem to be important. Finally, the strongest motivations are related to the nature of the profession (relationship with students, imparting knowledge and values) and working conditions (taking initiatives). In conclusion, it seems that pay systems partially determine the motivations, but they do not seem to be the dominant ones in the choice of profession, while the elements concerning the nature and conditions of the profession are considered important.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΚίνητραel
dc.subject.keywordΣυστήματα αμοιβώνel
dc.subject.keywordΠαρακίνησηel
dc.date.defense2023-02-20


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»