dc.contributor.advisor | Παντελίδης, Παντελής | |
dc.contributor.author | Καραδήμα, Σταυρούλα | |
dc.date.accessioned | 2023-01-31T07:35:07Z | |
dc.date.available | 2023-01-31T07:35:07Z | |
dc.date.issued | 2023-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/15085 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/2507 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα μελέτη, διερευνώνται ο ρόλος του διευθυντή μιας σχολικής μονάδας στη διαμόρφωση του σχολικού κλίματος, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεται τις εσωτερικές κρίσεις με βάση το στυλ ηγεσίας του. Υιοθετήθηκε ως μέθοδος η ποσοτική μελέτη, αφού το δείγμα της έρευνας μελετήθηκε χρησιμοποιώντας ως εργαλείο ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο χωρίστηκε σε πέντε μέρη, που αφορούν στις γενικές πληροφορίες, το ρόλο και τη συμπεριφορά του διευθυντή μιας σχολικής μονάδας, τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, καθώς και την αντιμετώπιση κρίσεων. Έτσι, προέκυψαν τα αντίστοιχα αποτελέσματα, τα οποία αναλύθηκαν χρησιμοποιώντας κατάλληλα προγράμματα για το σχεδιασμό των αντίστοιχων γραφημάτων. Τα συμπεράσματα της έρευνας υποστηρίζουν ότι είναι καθοριστικός ο ρόλος του διευθυντή για τη διαμόρφωση ενός ευνοϊκού σχολικού κλίματος, ενώ ανεξάρτητα με το στυλ ηγεσίας και το ρόλο που διαδραματίζει κάθε φορά, ο διευθυντής μιας σχολικής μονάδας οφείλει να είναι προετοιμασμένος για την αντιμετώπιση και τη διαχείριση μιας εσωτερικής κρίσης, παρακινώντας τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής ομάδας και προσαρμόζοντας το υπάρχον σχέδιο στις εκάστοτε συνθήκες. | el |
dc.format.extent | 73 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Ο ηγετικός ρόλος του διευθυντή μιας σχολικής μονάδας για το εκπαιδευτικό σύστημα : αντιμετώπιση εσωτερικών κρίσεων με βάση το στυλ ηγεσίας του | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | In the present study, the role of a school principal in shaping the school climate, as well as how he manages internal crises based on his leadership style, are investigated. The quantitative study was adopted as a method, since the research sample was studied using a questionnaire as a tool, which was divided into five parts, concerning general information, the role and behavior of the director of a school unit, the decision-making process, as well as crisis management. Thus, the corresponding results were obtained, which were analyzed using appropriate programs for the design of the corresponding graphs. The conclusions of the research support that the principal's role is decisive in shaping a favorable school climate, while regardless of the leadership style and the role he plays each time, the principal of a school must be prepared to deal with and manage an internal crisis, motivating the other members of the school team and adapting the existing plan to the circumstances. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Σχολικό κλίμα | el |
dc.subject.keyword | Ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Κρίσεις | el |
dc.subject.keyword | Διευθυντής | el |
dc.date.defense | 2023-01-27 | |