dc.contributor.advisor | Μιχελακάκης, Νικόλαος | |
dc.contributor.author | Κιούλου, Παναγιώτα | |
dc.date.accessioned | 2022-07-28T10:31:14Z | |
dc.date.available | 2022-07-28T10:31:14Z | |
dc.date.issued | 2022-07 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14516 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1939 | |
dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια πολλοί ερευνητές έχουν εστιάσει το ενδιαφέρον τους στην έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης σε συνάρτηση με την εκπαιδευτική ηγεσία, αναγνωρίζοντας το μείζονα ρόλο που κατέχει ο διευθυντής σε ένα σχολείο. Ο παράγοντας της συναισθηματικής νοημοσύνης (ΣΝ) θεωρείται ότι διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο στην ανάπτυξη των σχέσεων σε ένα εργασιακό περιβάλλον και στην άσκηση αποτελεσματικής ηγεσίας όχι μόνο στο χώρο των επιχειρήσεων και της βιομηχανίας αλλά και στο χώρο της εκπαίδευσης, καθώς εκεί η επιτυχία δεν είναι εύκολα μετρήσιμη με την επίτευξη διάφορων ποσοτικών στόχων. Σκοπός αυτής της μελέτης είναι η βιβλιογραφική εξέταση των εξελίξεων στη διοικητική επιστήμη και ειδικότερα στα μοντέλα εκπαιδευτικής ηγεσίας. Θα παρουσιαστεί μια βιβλιογραφική επισκόπηση αναφορικά με τους ορισμούς και τα θεωρητικά μοντέλα που επικράτησαν γύρω από την Συναισθηματική Νοημοσύνη καθώς και έρευνες που μελέτησαν την σημαντικότητα της συναισθηματικής νοημοσύνης στη διοίκηση οργανισμών εκπαίδευσης. Ακόμα θα προταθεί η ενσωμάτωση των τεστ συναισθηματικής νοημοσύνης στην επιλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων, ώστε να υπάρχει υψηλή εργασιακή παραγωγικότητα, απόδοση και ικανοποίηση. Τέλος, θα παρουσιαστούν σχετικά συμπεράσματα γύρω από το θέμα αυτό. | el |
dc.format.extent | 51 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Εκπαιδευτική διοίκηση και συναισθηματική νοημοσύνη: τρόποι και μέθοδοι αξιολόγησής της | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | In recent years, many researchers have focused on the Emotional Intelligence (EI) in relation to educational leadership, recognizing the major role that the principal has in a school. The EI is considered to play a significant role in the development of relationships in a working environment and in an effective leadership not only in business and industry but also in the educational area, as success is not easily measurable, by achieving various quantitative targets. The purpose of this study is to review the literature on advances in management science and, in particular, in educational leadership models. A literature review is presented on the definitions and theoretical models that have prevailed around EI as well as research that has studied the importance of EI in the management of educational organizations. It will also be proposed to integrate EI tests into the selection of school principals, so that there is high labor productivity, efficiency and satisfaction. Lastly, relevant conclusions will be presented on this issue. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Συναισθηματική νοημοσύνη | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτική διοίκηση | el |
dc.subject.keyword | Αποδοτικότητα | el |
dc.subject.keyword | Αξιολόγηση | el |
dc.date.defense | 2022-07-15 | |