Εμφάνιση απλής εγγραφής

Στυλ ηγεσίας και επαγγελματική ικανοποίηση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

dc.contributor.advisorΓιαννέλης, Δημήτριος
dc.contributor.authorΠεταλιά, Διονυσία
dc.date.accessioned2022-02-22T12:04:43Z
dc.date.available2022-02-22T12:04:43Z
dc.date.issued2022-01
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14136
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1559
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετήσει τη σχέση μεταξύ του στυλ ηγεσίας του διευθυντή και της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα ερευνητικά ερωτήματα στόχευαν, επίσης, στη διερεύνηση του πιο συχνά υιοθετούμενου στυλ ηγεσίας εκ μέρους των διευθυντών και στη διερεύνηση της ύπαρξης σημαντικής συσχέτισης μεταξύ του ηγετικού στυλ και των δημογραφικών χαρακτηριστικών. Επιπρόσθετα, τα ερωτήματα στόχευαν στη διερεύνηση του βαθμού επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών, καθώς και της ύπαρξης σημαντικής συσχέτισης της ικανοποίησης με διάφορα δημογραφικά χαρακτηριστικά. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 120 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι συμπλήρωσαν ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο συλλογής δημογραφικών στοιχείων, την Κλίμακας Ηγετικής Συμπεριφοράς των Hoy και Clover (1986), όπως μεταφράστηκε και σταθμίστηκε από τον Σταυρόπουλο (2007) και το ερωτηματολόγιο Καταγραφής Επαγγελματικής Ικανοποίησης των Εκπαιδευτικών [Teachers’ Satisfaction Inventory - (TSI)] των Γκόλια και Κουστέλιου (2014). Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το στυλ ηγεσίας σχετίζεται σημαντικά με την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, όταν οι διευθυντές υιοθετούν υποστηρικτικό στυλ, τότε η εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών αυξάνεται, ενώ όταν υιοθετούν περιοριστικό στυλ τότε η ικανοποίηση μειώνεται. Περαιτέρω, αναδείχθηκε σημαντική συσχέτιση του στυλ ηγεσίας με τον τύπο εργασίας του σχολείου και την περιοχή λειτουργίας του, ενώ παράλληλα αναδείχθηκε σημαντική συσχέτιση της επαγγελματικής ικανοποίησης με το φύλο των εκπαιδευτικών, την ηλικία, το επίπεδο σπουδών, τα έτη προϋπηρεσίας, τη σχέση εργασίας και τον τύπο του σχολείου εργασίας.el
dc.format.extent125el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΣτυλ ηγεσίας και επαγγελματική ικανοποίηση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.title.alternativeLeadership style and teachers’ job satisfaction in primary educationel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe purpose of this study was to examine the relationship between the leadership style of the principal and the job satisfaction of Primary school teachers. The research questions also aimed to investigate the most commonly adopted principals’ leadership style and the existence of a significant correlation between leadership style and demographic characteristics. In addition, the questions aimed to investigate the degree of teachers’ job satisfaction, as well as the existence of a significant correlation between job satisfaction and various demographic characteristics. The sample of the research consists of 120 Primary education teachers, who completed a makeshift demographic data questionnaire, the Greek version of the Hoy and Clover’s (1986) Leadership Behavior Scale [translated by Stavropoulos (2007)] and the Teachers' Satisfaction Inventory - (TSI) by Golia and Koustelio (2014). According to the research findings, leadership style is significantly related to teachers’ job satisfaction. Specifically, when principals adopt a supportive style, then teachers' job satisfaction increases, while when they adopt a restrictive style, then satisfaction decreases. Furthermore, a significant correlation of leadership style with the type of school work and its area of operation emerged, while at the same time a significant correlation of job satisfaction with teachers' gender, age, level of study, years of service, employment relationship and type of school, emerged.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΣτυλ ηγεσίαςel
dc.subject.keywordΕπαγγελματική ικανοποίησηel
dc.subject.keywordΕκπαιδευτικοίel
dc.subject.keywordΥποστηρικτική ηγεσίαel
dc.subject.keywordΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.date.defense2022-02-19


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»