dc.contributor.advisor | Γιαννέλης, Δημήτριος | |
dc.contributor.author | Πεταλιά, Διονυσία | |
dc.date.accessioned | 2022-02-22T12:04:43Z | |
dc.date.available | 2022-02-22T12:04:43Z | |
dc.date.issued | 2022-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14136 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1559 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετήσει τη σχέση μεταξύ του στυλ ηγεσίας του διευθυντή και της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα ερευνητικά ερωτήματα στόχευαν, επίσης, στη διερεύνηση του πιο συχνά υιοθετούμενου στυλ ηγεσίας εκ μέρους των διευθυντών και στη διερεύνηση της ύπαρξης σημαντικής συσχέτισης μεταξύ του ηγετικού στυλ και των δημογραφικών χαρακτηριστικών. Επιπρόσθετα, τα ερωτήματα στόχευαν στη διερεύνηση του βαθμού επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών, καθώς και της ύπαρξης σημαντικής συσχέτισης της ικανοποίησης με διάφορα δημογραφικά χαρακτηριστικά. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 120 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι συμπλήρωσαν ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο συλλογής δημογραφικών στοιχείων, την Κλίμακας Ηγετικής Συμπεριφοράς των Hoy και Clover (1986), όπως μεταφράστηκε και σταθμίστηκε από τον Σταυρόπουλο (2007) και το ερωτηματολόγιο Καταγραφής Επαγγελματικής Ικανοποίησης των Εκπαιδευτικών [Teachers’ Satisfaction Inventory - (TSI)] των Γκόλια και Κουστέλιου (2014). Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το στυλ ηγεσίας σχετίζεται σημαντικά με την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, όταν οι διευθυντές υιοθετούν υποστηρικτικό στυλ, τότε η εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών αυξάνεται, ενώ όταν υιοθετούν περιοριστικό στυλ τότε η ικανοποίηση μειώνεται. Περαιτέρω, αναδείχθηκε σημαντική συσχέτιση του στυλ ηγεσίας με τον τύπο εργασίας του σχολείου και την περιοχή λειτουργίας του, ενώ παράλληλα αναδείχθηκε σημαντική συσχέτιση της επαγγελματικής ικανοποίησης με το φύλο των εκπαιδευτικών, την ηλικία, το επίπεδο σπουδών, τα έτη προϋπηρεσίας, τη σχέση εργασίας και τον τύπο του σχολείου εργασίας. | el |
dc.format.extent | 125 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Στυλ ηγεσίας και επαγγελματική ικανοποίηση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης | el |
dc.title.alternative | Leadership style and teachers’ job satisfaction in primary education | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The purpose of this study was to examine the relationship between the leadership style of the principal and the job satisfaction of Primary school teachers. The research questions also aimed to investigate the most commonly adopted principals’ leadership style and the existence of a significant correlation between leadership style and demographic characteristics. In addition, the questions aimed to investigate the degree of teachers’ job satisfaction, as well as the existence of a significant correlation between job satisfaction and various demographic characteristics. The sample of the research consists of 120 Primary education teachers, who completed a makeshift demographic data questionnaire, the Greek version of the Hoy and Clover’s (1986) Leadership Behavior Scale [translated by Stavropoulos (2007)] and the Teachers' Satisfaction Inventory - (TSI) by Golia and Koustelio (2014). According to the research findings, leadership style is significantly related to teachers’ job satisfaction. Specifically, when principals adopt a supportive style, then teachers' job satisfaction increases, while when they adopt a restrictive style, then satisfaction decreases. Furthermore, a significant correlation of leadership style with the type of school work and its area of operation emerged, while at the same time a significant correlation of job satisfaction with teachers' gender, age, level of study, years of service, employment relationship and type of school, emerged. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.subject.keyword | Στυλ ηγεσίας | el |
dc.subject.keyword | Επαγγελματική ικανοποίηση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject.keyword | Υποστηρικτική ηγεσία | el |
dc.subject.keyword | Πρωτοβάθμια εκπαίδευση | el |
dc.date.defense | 2022-02-19 | |