dc.contributor.advisor | Μιχελακάκης, Νικόλαος | |
dc.contributor.author | Μητσογιάννη, Δήμητρα | |
dc.date.accessioned | 2021-12-23T06:56:16Z | |
dc.date.available | 2021-12-23T06:56:16Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/14009 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1432 | |
dc.description.abstract | Ο διευθυντής Δημοτικού σχολείου, ως ηγέτης, θεωρείται ακρογωνιαίος λίθος στην επίτευξη των οραμάτων και των στόχων της σχολικής μονάδας. Για τον λόγο αυτό, δίνεται μεγάλη σημασία στη διαδικασία επιλογής των διευθυντών στις σχολικές μονάδες. Στην παρούσα διερευνητική μελέτη εξετάζονται οι απόψεις διευθυντών και εκπαιδευτικών σχολείων ως προς τη συμβολή των Μεταπτυχιακών σπουδών στην αποτελεσματικότερη διεξαγωγή του έργου των διευθυντών/-ντριών στο Δημοτικό Σχολείο. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν εκατόν πενήντα εννέα (159), εκ των οποίων οι είκοσι ένας (21) ήταν διευθυντές Δημοτικών σχολείων και οι υπόλοιποι εκατόν τριάντα οκτώ (138) ήταν εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν υπηρετούν στη θέση του διευθυντή στα σχολεία τους. Κατά την ανάλυση των αποτελεσμάτων οι απόψεις διευθυντών και εκπαιδευτικών συγκρίθηκαν μεταξύ τους. Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής: α) εκπαιδευτικοί και διευθυντές των Δημοτικών σχολείων δε θεωρούν τις Μεταπτυχιακές σπουδές απαραίτητο προσόν ενός διευθυντή, κατατάσσουν δε τον τομέα «Οργάνωσης και Διοίκησης σχολικής μονάδας» πολύ πιο ψηλά από εκείνον των «Οικονομικών της Εκπαίδευσης», ως τομέα επιμόρφωσης των διευθυντών και επισημαίνουν ότι η σεμιναριακού τύπου επιμόρφωση είναι προτιμότερη από την κατάκτηση κάποιου μεταπτυχιακού τίτλου, β) οι εκπαιδευτικοί δείχνουν να γνωρίζουν ποιες είναι οι προϋπηρεσίες και οι τίτλοι που κατέχουν οι διευθυντές τους, ενώ οι διευθυντές θεωρούν ότι κατέχουν σε μεγαλύτερο βαθμό το προσόν του να έχουν όραμα, το οποίο έρχεται σε αντίθεση με τις απόψεις των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θεωρούν ότι οι διευθυντές τους κατέχουν σε μεγαλύτερο βαθμό το προσόν του να παρέχουν βοήθεια στους εκπαιδευτικούς τους, όταν τους ζητείται και γ) οι απόψεις διευθυντών και εκπαιδευτικών παρουσιάζουν τεράστια απόκλιση ως προς τη συμμετοχή του Συλλόγου Διδασκόντων στη διαδικασία επιλογής διευθυντών, με τους εκπαιδευτικούς να τη θεωρούν αρκετά πιο σημαντική από τους διευθυντές τους. | el |
dc.format.extent | 120 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.title | Η συμβολή των μεταπτυχιακών σπουδών στην αποτελεσματικότερη διεξαγωγή του έργου των διευθυντών / διευθυντριών στο δημοτικό σχολείο | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | The role and leadership of the elementary school principal is considered paramount in achieving the visions and goals of the school unit. To this end, great importance is given to the process of selecting school principals. This exploratory study examines the views of schools’ principals and educators on the importance of postgraduate studies in the effective exercise of the principal’s duties in Primary School. In our research volunteered to participate – providing answers to specific questions – a total of one hundred and fifty-nine (159) amongst whom only twenty-one (21) were primary school principals.
During the analysis of the results, the standpoints of the principals and the teachers were compared. The basic results of the research are the following; a) οn the one hand the teachers and the principals of the Primary schools do not consider postgraduate studies to be an essential qualification of a principal, on the other hand they classify the sector of the "Organization and administration of the school" higher than the one of the "School economics" as a sector of the education of the principals and they point out that the seminar type education is more preferable than the acquisition of a postgraduate degree, b) the teachers seem to be aware of the professional experience and the degree acquired by their principals while their principals consider that they possess the qualification of vision to a greater extent which is something that contradicts the views of the teachers who in turn believe that the principals possess the qualification of providing help to their teachers when they are asked to a greater extent and c) the views of the principals and the teachers show a huge discrepancy as far as the participation of the teachers' Association in the process of the selection of the principals is concerned since the teachers consider it to be much more than the principals do. | el |
dc.contributor.master | Οικονομικά της Εκπαίδευσης | el |
dc.subject.keyword | Μεταπτυχιακές σπουδές | el |
dc.subject.keyword | Έργο διευθυντών | el |
dc.subject.keyword | Δημοτικό σχολείο | el |
dc.date.defense | 2021-12-17 | |