Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ο ρόλος και τα χαρακτηριστικά του διευθυντή-ηγέτη κατά την περίοδο της πανδημίας στο χώρο της εκπαίδευσης η περίπτωση της ειδικής αγωγής

dc.contributor.advisorΚοτταρίδη, Κωνσταντίνα
dc.contributor.authorΡούσσου, Μαρία
dc.date.accessioned2021-11-19T08:57:06Z
dc.date.available2021-11-19T08:57:06Z
dc.date.issued2021-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13851
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1274
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη ασχολείται με την προσπάθεια των διευθύνσεων να ανταπεξέλθουν στην κρίση που δημιούργησε η πανδημία covid- 19. Μέσα από την προσπάθεια αυτή αναδεικνύονται τα χαρακτηριστικά και ο ρόλος τους. Στο θεωρητικό μέρος της παρούσας μελέτης γίνεται αναφορά στην έννοια της ηγεσίας, στα μοντέλα της ηγεσίας αλλά και στην έννοια της κρίσης και του τρόπου αντιμετώπισής της. Σκοπός της μελέτης είναι να επικεντρωθεί στην περίπτωση των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ειδικής αγωγής. Πρόκειται για εξέταση μελέτης περίπτωσης της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα. Η μελέτη έγινε με τη μέθοδο της συνέντευξης και οι διευθυντές απάντησαν σε μια σειρά ερωτήσεων ανοιχτού τύπου. Οι συνεντεύξεις έγιναν δια ζώσης τον Ιούνιο του 2021 και ολοκληρώθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2021. Από τα αποτελέσματα των συνεντεύξεων προκύπτει ότι οι διευθύνσεις, προσπαθούσαν να εφαρμόσουν τις οδηγίες της Πολιτείας, οι οποίες όμως ήταν γενικές για όλες τις σχολικές μονάδες. Έπρεπε να προσαρμόσουν τις οδηγίες στις ιδιαιτερότητες των μαθητών τους αλλά και να αντιμετωπίσουν τον επιπλέον φόρτο εργασίας λόγω πανδημίας. Όλα αυτά με εξαιρετικά μειωμένο προσωπικό σε κάποιες περιπτώσεις, λόγω ειδικών αδειών προσωπικού που ανήκε σε ευαίσθητες ομάδες. Επίσης ο μεγαλύτερος αριθμός εκπαιδευτικών ήταν συμβασιούχοι που για πρώτη φορά εργάζονταν στα συγκεκριμένα σχολεία. Αργότερα, όταν τα σχολεία ειδικής αγωγής δεν ανέστειλαν τη λειτουργία τους, προστέθηκε ο φόβος της μετάδοσης της ασθένειας εξαιτίας του ότι τα μέτρα ενάντια στην πανδημία covid-19 δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν απόλυτα αλλά και αποτελεσματικά στους μαθητές της ειδικής αγωγής. Ο χώρος της ειδικής αγωγής χρειάζεται περαιτέρω έρευνα.el
dc.format.extent88el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.titleΟ ρόλος και τα χαρακτηριστικά του διευθυντή-ηγέτη κατά την περίοδο της πανδημίας στο χώρο της εκπαίδευσης η περίπτωση της ειδικής αγωγήςel
dc.title.alternativeThe role and characteristics of headteacher-leader during the pandemic period in the education the case of special educationel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENThe present study deals with the effort of the head of teachers to cope with the crisis created by the pandemic of covid- 19. Through this effort, their characteristics and role are highlighted. In the theoretical part of the present study, reference is made to the concept of leadership, to the models of leadership but also to the concept of crisis and how to deal with it. The purpose of the study is to focus on the case of secondary schools of special education. This is a case study of the secondary special education in Greece. The study was conducted using the interview method and head of teachers answered a series of open-ended questions. The interviews were conducted live in June 2021 and completed in September 2021. The results of the interviews show that the head of teachers tried to implement the instructions of the government, which, however, were general for all school units. They had to adapt the instructions to the specifics of their students but also to deal with the extra workload due to a pandemic. All these with extremely reduced staff in some cases, due to special purpose leave that belonged to sensitive groups. Also, the largest numbers of teachers were contract employees who worked in the specific schools for the first time. Later, when special education schools did not suspend their operation, the fear of transmitting the disease was added due to the fact that the measures against the pandemic could not be fully implemented and therefore effective in the students of special schools. The area of special education needs further research.el
dc.contributor.masterΟικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.subject.keywordΗγεσίαel
dc.subject.keywordΗγεσία κρίσηςel
dc.subject.keywordΠανδημίαel
dc.subject.keywordCOVID-19el
dc.subject.keywordΣχολικές μονάδες ειδικής αγωγήςel
dc.date.defense2021-11-16


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής


Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»