Εμφάνιση απλής εγγραφής

Συμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών με ειδικές ανάγκες, στάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικών

dc.contributor.advisorΣαΐτη, Άννα
dc.contributor.authorΑνδρεαδάκη, Γεωργία
dc.date.accessioned2021-10-27T16:00:13Z
dc.date.available2021-10-27T16:00:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/13773
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26267/unipi_dione/1196
dc.description.abstractΤα παιδιά με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες αναμφισβήτητα έρχονται αντιμέτωπα με πολλά εμπόδια κατά την εκπαιδευτική διαδικασία. Η συμπεριληπτική εκπαίδευση συμβάλει στην προώθηση της ισότιμης και ποιοτικής εκπαίδευσης για όλους. Πρόκειται για μια διαδικασία που εστιάζει στα μοναδικά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε παιδιού. Καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης έχουν οι εκπαιδευτικοί και τα στελέχη εκπαίδευσης. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει τις στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη συμπερίληψη στις γενικές τάξεις παιδιών με αυτισμό, με διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα, με νοητική καθυστέρηση και με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Ακόμη, η εργασία είχε ως στόχο να εντοπιστούν παράγοντες που συμβάλουν ή δυσχαιρένουν την συμπεριληπτική διαδικασία. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 206 εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης των περιφεριακών ενοτήτων των Αθηνών, της Θεσσαλονίκης και της Κρήτης. Προκειμένου να καταγραφούν οι στάσεις χορηγήθηκε ερωτηματολόγιο το οποίο βασίστηκε στο ερευνητικό εργαλείο Teacher Attitude Inclusion Scale (TAIS) των Monsen, Ewing & Boyle (2014), και τη σχετική βιβλιογραφία το οποίο αποτελεί μη σταθμισμένο εργαλείο με κλειστού τύπου ερωτήσεις. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί εμφανίζουν θετικές στάσεις για τη συμπερίληψη μαθητών με Ε.Α. και αναπηρίες αλλά οι στάσεις τους αυτές εξαρτώνται από το είδος της αναπηρίας το οποίο καλούνται να αντιμετωπίσουν. Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί τείνουν να είναι περισσότερο αρνητικοί στη συμπερίληψη παιδιών στο φάσμα του αυτισμού καθώς και παιδιών με νοητική καθυστέρηση. Ακόμη αναδείχθηκε η συμβολή της ενασχόλησης με την ειδική αγωγή, είτε ως απόκτηση εμπειρίας είτε ως άντληση εξειδικευμένων γνώσεων στη διαμόρφωση θετικών στάσεων προς τη συμπερίληψη. Τέλος οι ερωτώμενοι υπέδειξαν ότι μόνο δύο παράγοντες έτσι όπως υφίστανται σήμερα στα σχολεία λειτουργούν υποστηρικτικά στη συμπεριληπτική διαδικασία, οι οποίοι είναι η στάση της διοίκησης και το επίπεδο συνεργασίας των εκπαιδευτικών.el
dc.format.extent101el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/*
dc.titleΣυμπεριληπτική εκπαίδευση μαθητών με ειδικές ανάγκες, στάσεις και αντιλήψεις εκπαιδευτικώνel
dc.title.alternativeInclusive education for students with special needs, teachers’ attitudes and perceptionsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENUndoubtedly children with special needs and disabilities have to overcome serious obstacles during their academic performance. Inclusive education seems to promote equal and high quality education for all. It is a process which focuses on the unique and special features of every child. Teachers and educational executives play a vital role in the development of inclusive education. The aim of this paper was to investigate the teachers’ attitudes and perceptions towards inclusion in general classes of students diagnosed with autism, ADHD syndrome, mental disability and specific learning disabilities. In addition, the paper aimed to analyse the factors that contribute to or prevent the development of inclusion. The sample of the research consists of 206 teachers and educational executives of the regions of Athens, Thessaloniki and Crete. In order to take a record of the teachers’ attitudes and perceptions, a questionnaire was distributed. The questionnaire was based on the research tool ‘Τeacher Attitude Inclusion Scale’ (TAIS) designed by Monsen, Ewing & Boyle (2014), and is considered a non-weighted tool with yes or no questions. The results of the research indicated that teachers have positive attitudes towards the inclusion of students with special needs and disabilities. However, their attitudes depend in the type and level of disability they have to deal with. More specifically, teachers tend to develop a rather negative attitude towards the inclusion of children with autism as well as mental disability. Significant finding was the contribution of the engagement with special education, either as gaining experience or acquiring specialized knowledge on the development of more positive attitudes towards inclusion. Finally the participants suggested that only two factors as they already exist in schools, can contribute to the development of inclusive education. Those factors are the positive attitudes of administrators and the level of interaction and cooperation among teachers.el
dc.contributor.masterΟικονομικά της Εκπαίδευσηςel
dc.subject.keywordΣυμπεριληπτική εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΙσότιμη εκπαίδευσηel
dc.subject.keywordΣτάσεις εκπαιδευτικώνel
dc.subject.keywordΕιδικές ανάγκεςel
dc.date.defense2021-07-22


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»