Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαρασκευά, Φωτεινή
dc.contributor.authorΤσουράπη, Ιωάννα
dc.date.accessioned2019-12-23T08:19:56Z
dc.date.available2019-12-23T08:19:56Z
dc.date.issued2019-02
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12564
dc.description.abstractΗ παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία έχει θέσει ως πυρήνα μελέτης τις επιτελικές λειτουργίες των μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά την αλληλεπίδρασή τους με το ηλεκτρονικό περιβάλλον “IcaruSTEAM”, το οποίο χαρακτηρίζεται από την καινοτόμα μεθοδολογία STEAM, ενώ το εκπαιδευτικό σενάριο ακολουθεί τις αρχές της Αυτορρυθμιζόμενης Μάθησης. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της Ηλεκτρονικής Μάθησης είναι ότι το διαδραστικό ψηφιακό περιεχόμενο επιτρέπει την αλληλεπίδραση ανάμεσα στους μαθητές και το ηλεκτρονικό περιβάλλον-είτε σε ατομικό, είτε και σε συνεργατικό επίπεδο- ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει τη μάθηση κατά τη ζήτηση (Learning on demand). Μέσα από την εφαρμογή του εκπαιδευτικού μας σεναρίου στο ηλεκτρονικό περιβάλλον του Weebly, η διανομή και η βελτίωση της πληροφορίας έγινε άμεσα, ενώ το ενδιαφέρον των μαθητών διατηρήθηκε ακέραιο σε μεγάλο βαθμό. Η πρόσβαση στο περιεχόμενο δεν απαιτούσε τη φυσική παρουσία, εκτός από μία δραστηριότητα που είχε σχεδιαστεί να εκτελεστεί δια ζώσης (εκπαιδευτική ρομποτική). Πρόκειται, λοιπόν, για ένα ηλεκτρονικό μάθημα μερικών ωρών, το οποίο χρησιμοποίησε ως εργαλείο καινοτομίας τη μεθοδολογία STEAM, ενώ ακολούθησε στρατηγικές που επέτρεψαν στους μαθητές να ρυθμίσουν τη διαδικασία της μάθησης και να υιοθετήσουν τον προσωπικό τρόπο και μέσα κατάκτησης της νέας γνώσης. Με τη χρήση Web 2.0 εργαλείων δημιουργήθηκε ένα ενορχηστρωμένο σενάριο βασισμένο στη μεθοδολογία STEAM και στις αρχές της Αυτορρυθμιζόμενης Μάθησης (Self-Regulated Learning), αξιοποιώντας την πλατφόρμα του Weebly, με στόχο να αναδειχθούν στρατηγικές και μέσα ενίσχυσης των επιτελικών λειτουργιών. Βασικό θέμα του ηλεκτρονικού μαθήματος είναι η γνώση που αφορά στον τρόπο πτήσης των αεροπλάνων, κάτι που περιλαμβάνει έννοιες που αποτελούν μια διαθεματική προσέγγιση. Οι μαθητές μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τους στόχους κάθε δραστηριότητας, να θέτουν οι ίδιοι στόχους-ανάλογα με το επίπεδο γνώσεων κι ενδιαφερόντων που έχουν- ενώ ταυτόχρονα επιλέγουν το μέσο κατάκτησης της πληροφορίας (βίντεο, προσωπική αναζήτηση, ανάγνωση). Από τα ερευνητικά δεδομένα, προκύπτει ότι οι επιτελικές λειτουργίες εξαιτίας του μεγάλου εύρους δεξιοτήτων που περιλαμβάνουν, απαιτούν συντονισμένες στρατηγικές και κυρίως περισσότερο χρόνο ενασχόλησης και αλληλεπίδρασης των υποκειμένων με περιβάλλοντα που χαρακτηρίζονται από αυτές τις στρατηγικές. Έτσι, ήταν λογικό οι συμμετέχοντες της έρευνας να βελτιώσουν ελάχιστα το επίπεδο των επιτελικών λειτουργιών τους. Επίσης, το ηλεκτρονικό περιβάλλον “IcaruSTEAM” αξιολογήθηκε ως ένα αποδοτικό ηλεκτρονικό μάθημα, , ενώ ταυτόχρονα ανέδειξε τη μεθοδολογία STEAM, ως μια διαθεματική προσέγγιση η οποία μπορεί να ενσωματωθεί σε ένα ηλεκτρονικό περιβάλλον μάθησης και να συμβάλλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων.el
dc.format.extent149el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΗ υλοποίηση ηλεκτρονικού μαθήματος στην πλατφόρμα Weebly με όχημα την μεθοδολογία STEAM για την ανάπτυξη των επιτελικών λειτουργιών των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτωνel
dc.description.abstractENThis Postgraduate Diploma Thesis has set as a core, the executive functions of Primary Education students during their interaction with the electronic environment "IcaruSTEAM", which is characterized by the innovative STEAM methodology, while the educational scenario follows the principles of Self-Regulating Learning. One of the main features of e-Learning is that the interactive digital content allows interaction between students and the online environment - either at an individual or collaborative level - while enabling learning on demand. Through implementation of our training scenario in Weebly's electronic environment, the distribution and improvement of information was made directly, and the pupils' interest was largely maintained. Access to content did not require physical presence, except for an activity designed to be performed live (educational robotics). This is a one-hour e-learning lesson that used the STEAM methodology as an innovation tool, followed by strategies that allowed students to regulate the learning process and adopt the personal way and means of acquiring new knowledge. With use of Web 2.0 tools, an orchestrated scenario based on STEAM methodology and the principles of Self-Regulated Learning was developed, utilizing the Weebly platform, with the aim of developing strategies and means of enhancing executive functions. The basic subject of the e-course is the knowledge of how to fly planes, which includes concepts that are a cross-thematic approach. Students learn to recognize the goals of each activity, set goals themselves - depending on the level of knowledge and interest they have - while choosing the means of conquering information (video, personal search, reading). Research data shows that executive functions, due to the wide range of skills, require coordinated strategies and, above all, more time for the subjects to engage and interact with environments characterized by these strategies. Thus, it was logical for the research participants to minimize the level of their executive functions. Also, the IcaruSTEAM online environment was rated as an efficient e-learning course, while at the same time, highlighted the STEAM methodology as an interdisciplinary approach that can be integrated into an online learning environment and contribute to the development of skills.el
dc.contributor.masterΗλεκτρονική Μάθησηel
dc.subject.keywordΕπιτελικές λειτουργίεςel
dc.subject.keywordExecutive functionsel
dc.subject.keywordSTEAMel
dc.subject.keywordSelf-regulated learningel
dc.date.defense2019-02-28


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»