Εμφάνιση απλής εγγραφής

Εποχικότητα των ναύλων στη χύδην ναυτιλία

dc.contributor.advisorΠολέμης, Διονύσιος
dc.contributor.authorΚαραχάλιου, Αναστασία
dc.contributor.authorKarahaliou, Natasa
dc.date.accessioned2019-11-19T09:44:20Z
dc.date.available2019-11-19T09:44:20Z
dc.date.issued2019-11
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12326
dc.description.abstractΜε τον όρο εποχικές διακυμάνσεις ή εποχικότητα εννοούμε τις διακυμάνσεις μιας οποιασδήποτε οικονομικής μεταβλητής που εμφανίζονται μέσα στο χρόνο και επαναλαμβάνονται με την ίδια μορφή κάθε χρόνο. Η ναυτιλιακή αγορά και ειδικότερα η αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται τα πλοία τα οποία μεταφέρουν χύδην φορτία είναι μία αγορά η οποία χαρακτηρίζεται από το φαινόμενο της εποχικότητας. Στην παρούσα εργασία γίνεται αναφορά των τεσσάρων ναυτιλιακών αγορών (αγορά ναύλων, αγορά παραγώγων συμβολαίων ναύλωσης, αγορά νεότευκτων, αγορά μεταχειρισμένων), τους πρωταγωνιστές των αγορών αυτών, τις κύριες επιδράσεις στην προσφορά και την ζήτηση καθώς και στον μηχανισμό των τιμών των ναύλων, αναπτύσσεται η λειτουργία των ναυτιλιακών κύκλων, διαχωρισμός των αγορών χύδην υγρών και χύδην ξηρών φορτίων με αντίστοιχη ανάπτυξη των ναυτιλιακών διαδρομών και των πλοίων που δραστηριοποιούνται στην κάθε μία αγορά. Τα μεγαλύτερα σε μέγεθος πλοία μεταφέρουν κυρίως πρώτες ύλες όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα καθώς και σιτηρά, ενώ τα μεσαίου και μικρότερου μεγέθους πλοία μεταφέρουν σιτηρά, φωσφάτα, ζάχαρη, ρύζι, αλουμίνα, βωξίτη κ.α. Φορτία όπως τα σιτηρά, ο καφές, η ζάχαρη και το ρύζι είναι προφανές ότι από την στιγμή που καλλιεργούνται, έχουν συγκεκριμένες περιόδους συγκομιδής και φόρτωσης, οπότε παρουσιάζουν εποχικότητα. Η εποχικότητα αυτή είναι λογικό να μεταφέρεται και στις τιμές των ναύλων των πλοίων που τα μεταφέρουν, αφού αύξηση της ζήτησης εκείνη την περίοδο για την μεταφορά των φορτίων συνεπάγεται και αύξηση των ναύλων για την μεταφορά τους. Επιπρόσθετα, ο άνθρακας και το σιδηρομετάλλευμα είναι φορτία τα οποία χαρακτηρίζονται και αυτά από κάποια εποχικότητα, όχι όμως με την ίδια έννοια που αναφερόμαστε στα δημητριακά, στη ζάχαρη και στο ρύζι και όχι βέβαια με την ίδια ένταση. Η αύξηση της ζήτησης αυτών των προϊόντων σχετίζεται αποκλειστικά με την περίοδο του χρόνου που δραστηριοποιείται η βιομηχανική παραγωγή. Αναλογικά συμπεριφέρεται και η αγορά των χύδην υγρών φορτίων, εμφανίζοντας αυξημένη ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης και πετρελαϊκά παράγωγα κατά τους χειμερινούς μήνες λόγω των ενεργειακών αναγκών των ανεπτυγμένων κρατών ενώ παράλληλα παρατηρείται σχετική νηνεμία τους καλοκαιρινούς μήνες με αντίστοιχη αύξηση των τιμών των ναύλων τους χειμερινούς μήνες, αποδεικνύοντας την ύπαρξη εποχικότητας.el
dc.format.extent84el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.titleΕποχικότητα των ναύλων στη χύδην ναυτιλίαel
dc.title.alternativeSeasonality in bulk shippingel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδώνel
dc.description.abstractENBy seasonal fluctuations or seasonality we mean the fluctuations of any economic variable that appear over time and are repeated in the same form each year. The shipping market, and in particular the market in which bulk vessels operate, is a market characterized by seasonality. The present paper deals with the four shipping markets (freight market, charter derivative market, new buildings market, second hand market), the players in these markets, the main effects on supply and demand as well as the freight price mechanism, operation of shipping cycles, deviation of bulk and dry bulk markets with corresponding development of shipping routes and ships operating in each market. Larger vessels mainly carry raw materials such as iron and coal as well as cereals, while medium and smaller vessels carry cereals, phosphates, sugar, rice, alumina, bauxite and more. Consignments such as cereals, coffee, sugar and rice they have specific time that they are cultivated, and specific harvest and loading periods as well, confirming the existence of seasonality. This seasonality also causes an increase in demand and in freight rates. In addition, coal and iron ore are cargoes that are also characterized by some seasonality, but not in the same intensity as cereals, sugar and rice. The increase in demand for these products relates solely to the time period in which industrial production is active. The market for bulk liquids is also commensurate, showing increased demand for heating oil and petroleum products during the winter months due to the energy needs of developed countries while relative laxity is observed in the summer months with corresponding increases in winter freight prices. That also proves the existence of seasonality.el
dc.contributor.masterΝαυτιλίαel
dc.subject.keywordΕποχικότηταel
dc.subject.keywordΧύδην φορτίαel
dc.subject.keywordΝαυτιλιακή αγοράel
dc.subject.keywordΝαύλοςel
dc.date.defense2019-11-13


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»