dc.contributor.advisor | Ρετάλης, Συμεών | |
dc.contributor.author | Μπαρέκας, Αντώνιος | |
dc.date.accessioned | 2018-10-19T08:16:58Z | |
dc.date.available | 2018-10-19T08:16:58Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11461 | |
dc.description.abstract | Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας επιδιώκεται η ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού σεναρίου, το οποίο θα αξιοποιεί τις έννοιες της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του Internet of Things. Δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν προσομοιώσεις μέσω του προγραμματιστικού περιβάλλοντος του Scratch 2.0, αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό πακέτο Lego Mindstorms EV3, καθώς και τη πλακέτα του Raspberry Pi. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα εφαρμόστηκε σε μαθητές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι προγραμματίζοντας τα εικονικά ρομπότ και τις περιφερειακές ΙοΤ συσκευές κατάφεραν να φέρουν εις πέρας τις προκλήσεις που τους ανατέθηκαν. Οι δραστηριότητες αρχικά ήταν απλές και είχαν ως στόχο την εξοικείωση των μαθητών με τις βασικές λειτουργίες του ρομπότ ΕV3 και στη συνέχεια γινόταν πιο σύνθετες με την χρήση IoT συσκευών και τη δημιουργία «έξυπνων» ρομποτικών συστημάτων. Σκοπός της εργασίας είναι να εκτιμηθεί κατά πόσο η συγκεκριμένη πρόταση διδασκαλίας μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να μάθουν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν ενδιαφέρουσες προσομοιώσεις, συνδυάζοντας στοιχεία ρομποτικής και ΙοΤ. Οι τομείς της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του Internet of Things λόγω των απεριόριστων δυνατοτήτων μας βοήθησαν να δημιουργήσουμε ένα μαθησιακό περιβάλλον που να εμπεριέχει νέες γνώσεις και εμπειρίες για τους εκπαιδευόμενους. Τα αποτελέσματα της διδακτικής παρέμβασης έδειξαν ότι οι μαθητές κατανόησαν σε μεγάλο βαθμό το αντικείμενο της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του Internet of Things, ενώ κατάφεραν να υλοποιήσουν με επιτυχία τις δικές τους προσομοιώσεις. | el |
dc.format.extent | 177 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την εισαγωγή στην εκπαιδευτική ρομποτική και το Internet of Things | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | In the context of this diploma thesis, the development of an educational scenario that exploits the concepts of educational robotics and the Internet of Things is intended. The students have the opportunity to design and develop simulations through the Scratch 2.0 programming environment, leveraging the Lego Mindstorms EV3 training kit and the Raspberry Pi board. This educational scenario was applied to students of Tertiary Education who, by programming virtual robots and peripheral IOT devices, managed to meet the challenges assigned to them. In the beginning the activities were simple and aimed at familiarizing students with the basic functions of the EV3 robot and then they became more complex with the use of IoT devices and the creation of "smart" robotic systems. The purpose of this paper is to assess whether this particular teaching proposal can help students to learn how to design and implement interesting simulations, combining elements of robotics and the Internet of Things. The areas of educational robotics and the Internet of Things due to their unlimited possibilities have helped us to create a learning environment that incorporates new knowledge and experiences for the students. The results of this instructional intervention showed that the students understood the subject of educational robotics and the Internet of Things to a great extent and managed to successfully create their own simulations. | el |
dc.contributor.master | Ηλεκτρονική Μάθηση | el |
dc.subject.keyword | Internet of Things | el |
dc.subject.keyword | Scratch | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτική ρομποτική | el |
dc.subject.keyword | Προσομοίωση | el |
dc.subject.keyword | Εκπαιδευτικά σενάρια | el |
dc.date.defense | 2018-09-27 | |