Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ερευνητική προσέγγιση νεκρού σημείου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

dc.contributor.authorΣφύρης, Γεώργιος
dc.date.accessioned2017-11-20T08:58:00Z
dc.date.available2017-11-20T08:58:00Z
dc.date.issued2017-10
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/10184
dc.description.abstractΜε τις θαλάσσιες μεταφορές να έχουν πρωταρχικό ρόλο στην ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου και την Κίνα να έχει εξελιχθεί σε μια οικονομική υπερδύναμη, τα τελευταία χρονιά υπάρχει μια τάση συγκέντρωσης του θαλάσσιου εμπορίου προς την Ασία. Δεδομένης της υπερβάλλουσας ζήτησης από την Κίνα, αυτή η διπλωματική εργασία προσπαθεί να διερευνήσει κατά πόσο είναι συμφέρουσα μια διαδρομή προς την Κίνα σε σχέση με μια διαδρομή προς ένα λιμάνι της Ευρώπης. Για να εξεταστεί αυτό αναλύονται τα λειτουργικά κόστη πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και υπολογίζεται το νεκρό τους σημείο ώστε να βρεθεί από ποιον αριθμό εμπορευματοκιβωτίων είναι κερδοφόρο ένα ταξίδι προς αυτούς τους δύο προορισμούς. Παράλληλα, διερευνώνται οι οικονομίες κλίμακας στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η επιρροή τους στο κόστος του ταξιδιού. Για να επιτευχθεί αυτό συγκρίνονται πλοία διαφορετικών μεγεθών αφού αυξάνοντας το μέγεθος σε συνθήκες οικονομίας κλίμακας πετυχαίνεται μείωση του κόστους. Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύεται η έννοια του παγκόσμιου εμπορίου και η σημασία που έχουν οι θαλάσσιες μεταφορές στην ανάπτυξη του. Παράλληλα γίνεται η ιστορική αναδρομή των θαλάσσιων μεταφορών μέχρι και σήμερα και ύστερα παρουσιάζονται οι μεγαλύτερες εταιρείες που πρωτοστατούν στο κλάδο. Το δεύτερο κεφάλαιο επικεντρώνεται στο κλάδο της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Αρχικά γίνεται μια ιστορική αναδρομή και στη συνέχεια διαχωρίζονται τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανάλογα με το είδος τους. Μετά, αναλύεται το πλαίσιο κάτω από το οποίο λειτουργούν οι τερματικοί σταθμοί μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και η τάση τόσο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όσο και των τερματικών για την επίτευξη οικονομιών κλίμακας. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στο νεκρό σημείο, στο πως εξελίχθηκε σε αυτό που είναι σήμερα και στη σημασία του για τις ορθολογικές αποφάσεις των επιχειρήσεων. Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο αναλύονται τα κόστη που αφορούν ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και έπειτα εξετάζεται η περίπτωση τριών πλοίων διαφορετικού μεγέθους και διαφορετικού προορισμού ούτως ώστε να ερευνηθεί κατά πόσο επηρεάζουν οι οικονομίες κλίμακας τα μεγαλύτερα σε μέγεθος πλοία ανάλογα με τον προορισμό τους και από ποια ποσότητα φορτίου και πάνω μπορεί να θεωρηθεί κερδοφόρο το ταξίδι για το κάθε πλοίο.el
dc.format.extent130el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΕρευνητική προσέγγιση νεκρού σημείου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίωνel
dc.title.alternativeA break even approach for containershipsel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.description.abstractENBecause of the leading role that seaborne trade has in the development of international trade and the economic growth of China, the seaborne trade tends to concentrate towards Asia. Given the extreme demand from China for resources etc, this thesis attempts to investigate the profitability of a trip to China in comparison to a trip to a port of Europe. To examine this, this thesis calculates the operating costs of containerships and then based on their break-even-point it tries to explain after which number of containers a trip to these two destinations is profitable. At the same time, the economies of scale on container ships and their influence on the cost of travel are being addressed. In order to achieve this, ships of different sizes are compared since increasing their size will result in economies of scale and consequently in a reduction of costs. The first chapter analyzes the concept of world trade and the importance of maritime transport to its development. In addition a brief historical retrospection is given of the maritime transport, and then the largest leading companies in the sector are introduced. The second chapter focuses on the container transport sector. Initially, a historical retrospection is made and then container ships are divided according to their type. Next, follows the framework under which container terminals work and the tendency of both container ships and terminals to pursue and achieve economies of scale. The third chapter refers to the break-even-point, how it evolved to what it is today and its importance to rational business decisions. The fourth and final chapter analyzes the costs of a containership and then examines the case of three vessels of different size and different destination to investigate the extent to which economies of scale affect larger ships according to their destination and the minimum quantity of cargo required for the trip to be considered profitable for each ship.el
dc.contributor.masterΟικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγικήel
dc.subject.keywordΝεκρό σημείοel
dc.subject.keywordΠλοίαel
dc.subject.keywordΕμπορευματοκιβώτιαel
dc.subject.keywordΟικονομίες κλίμακαςel
dc.subject.keywordΘαλάσσιες μεταφορέςel
dc.subject.keywordΔιεθνές εμπόριοel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»