dc.contributor.advisor | Παρδάλη, Αγγελική | |
dc.contributor.author | Οικονομοπούλου, Μαργαρίτα | |
dc.date.accessioned | 2017-09-19T10:21:10Z | |
dc.date.available | 2017-09-19T10:21:10Z | |
dc.date.issued | 2016-01 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9976 | |
dc.description.abstract | Το θαλάσσιο εμπόριο του αργού πετρελαίου είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον ζήτημα, αφού σε σχέση με άλλες πηγές ενέργειας έχει την πρωτοκαθεδρία όπως επίσης και σε σχέση με όλα τα άλλα μεταφερόμενα φορτία.
Η αγορά του διαμορφώνεται από την προσφορά και τη ζήτηση και έτσι ο χάρτης του θαλάσσιου εμπορίου του σχεδιάζεται κυρίως από αυτούς που δεν είναι στην πλεονεκτική θέση να έχουν πετρέλαιο και έτσι το ζητούν και αυτούς που έχουν πετρέλαιο και το προσφέρουν στην αγορά. Έτσι από τη μια έχουμε Ασία και Αμερική που ζητά και Ρωσία και Σαουδική Αραβία να προσφέρουν, από την άλλη μια ζήτηση που χρόνο με το χρόνο αυξάνεται και μια προσφορά που υπολείπεται.
Οι χώρες με αποθέματα είναι πολιτικά ασταθείς, αναπτυσσόμενες, με έντονες κοινωνικές συγκρούσεις και φαίνεται δυσοίωνο το πώς θα μπορέσουν στο μέλλον να εκμεταλλευτούν τα κοιτάσματά τους για να ικανοποιηθεί η ζήτηση.
Τα δεξαμενόπλοια που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά αργού πετρελαίου είναι μεγάλου μεγέθους για να εξυπηρετούν μεγάλες αποστάσεις και με τα μικρότερα συνήθως μεταφέρονται παράγωγα πετρελαίου. Η μέση ηλικία τους είναι κάτω από τη δεκαετία για να μπορούν να ανταποκρίνονται στα standards των ναυλωτών .
Στην αγορά των tankers παρατηρείται τάση συγκέντρωσης που γίνεται σταδιακά και με αργούς ρυθμούς, πλοία με μέσο όρο ηλικίας τα 8 χρόνια και μεγάλα μεγέθη πλοίων τύπου VLCC ως επί των πλείστων.
Ως προς τα τερματικά παρατηρείται έλλειψη φυσικού βάθους στα λιμάνια της Ευρώπης, με αποτέλεσμα να πρωταγωνιστούν το Ρότερνταμ και τα λιμάνια της Ρωσίας που έχουν αυτό το πλεονέκτημα όπως και ένα ευρύτερο δίκτυο που θεωρείται αποτελεσματικό. | el |
dc.format.extent | 104 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Το θαλάσσιο εμπόριο του αργού πετρελαίου και τα μεγαλύτερα λιμάνια διαχείρισης του στην Ευρώπη | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | Seaborne trade in crude oil is extremely interesting issue as compared with other energy sources in the lead as well as in connection with all other transported cargoes.
The market is formed by supply and demand and thus the maritime trade of the map drawn mainly from those who are not in an advantageous position to have oil and so on request and those with oil and bring to market. So, on the one we have Asia and America requested and Russia and Saudi Arabia offer from another demand year on year increase and a bid which is below.
Countries with reserves is politically unstable, developing, with intense social conflicts and seems ominous how they will be able in the future to exploit the deposits are to meet the demand.
Tankers used to transport crude oil is oversized to serve long distances and with smaller usually transported petroleum. Their average age is below the decade in order to meet the standards of shippers.
In the tankers market concentration observed trend is gradual and slow, with an average age of 8 years ships and large ships VLCC type sizes most of them.
In the terminals there is a natural lack of depth in the ports of Europe, leading to star Rotterdam and Russian ports have this advantage as well as a wider network that is considered effective. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Θαλάσσιες μεταφορές | el |
dc.subject.keyword | Θαλάσσιο εμπόριο | el |
dc.subject.keyword | Αργό πετρέλαιο | el |
dc.subject.keyword | Δεξαμενόπλοια | el |
dc.subject.keyword | Φορτία | el |
dc.subject.keyword | Λιμάνια | el |
dc.subject.keyword | Tankers | el |