dc.contributor.author | Σιώτα, Αμαλία Δ. | |
dc.date.accessioned | 2017-09-11T08:58:06Z | |
dc.date.available | 2017-09-11T08:58:06Z | |
dc.date.issued | 2015-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/9932 | |
dc.description.abstract | Η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας στα πλοία, στα υπό
κατασκευή και στα εν ενεργεία, είναι ένα ζήτημα που απασχόλησε έντονα
την ναυτιλιακή βιομηχανία την τελευταία δεκαετία.
Σε πρώτο επίπεδο, η στροφή αυτή της ναυτιλίας προς τις πράσινες
τεχνολογίες, με στόχο τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος
της βιομηχανίας, έγινε για να συμβάλλει στην μείωση των αερίων του
θερμοκηπίου και κατ’επέκταση στην κλιματική αλλαγή.
Αν όμως διερευνυθούν περισσότερο όλες οι πτυχές του ζητήματος θα
πρέπει να επισυμανθεί η παράμετρος της συνεχούς αύξησης του κόστους
των καυσίμων που αποτελεί τον ισχυρότερο παράγοντα διαμόρφωσης του
τελικού κόστους για τον πλοιοκτήτη, εξαιτίας και της μεταβλητότητας
που παρουσιάζει. Οι τεχνολογίες και οι πρακτικές που εφαρμόζονται με
τον EEDI & SEEMP, έχουν ως βασικό στόχο την μείωση της κατανάλωσης
καυσίμου.
Ταυτόχρονα, η μειωμένη οικονομική δραστηριότητα των τελευταίων
χρόνων, προκάλεση ύφεση και στην ναυτιλιακή δραστηριότητα. Οι
εφοπλιστές είδαν τα κέρδη τους να μειώνονται δραματικά, αναγκάζοντάς
τους και πάλι να αναζητήσουν τρόπους περιορισμού του κόστους τους.
Αυτή η παράμετρος έδωσε το περιθώριο σε πλοιοκτήτες αλλά και
ναυπηγεία, να αναζητήσουν νέες τεχνολογίες μέσω του EEDI που μειώνουν
το κόστος και ταυτόχρονα αυξάνουν την αποδοτικότητα.Ta ναυπηγεία
ακολούθησαν τις νέες απαιτήσεις της βιομηχανίας, τροποποίησαν τα
πρότυπα σχέδια τους και υιοθέτησαν τις απαραίτητες τεχνολογίες. Σε
αυτό λειτούργησε επικουρικά και η μείωση των παραγγελιών σε νέα
πλοία, ως επακόλουθω της μειωμένης οικονομικής δραστηριότητας,
δίνοντας το χρονικό περιθώριο στα ναυπηγεία για να προσαρμοστούν
στις νέες απαιτήσεις.
Ο σκοπός αυτής της Διπλωματικής εργασίας είναι να συμβάλλει στην
αναγνώριση μεθόδων και τεχνολογιών που συμβάλλουν και βελτιώνουν
τον ενεργειακό βαθμό απόδοσηςτων νεόκτιστων και εν ενεργεία πλοίων.
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια σύντομη εισαγωγή στα περιβαλλοντικά
ζητήματα που εγείρονται και σχετίζονται με τη ναυτιλία και στο πλαίσιο
εφαρμογής που εισήγαγε ο Διεθνής Ναυτιλιακός οργανισμός ΙΜΟ. Επίσης
παρουσιάζεται ο Λειτουργικός Δείκτης Ενεργειακής Απόδοσης (Energy
Efficiency Operational Indicator – EEOI) που αφορά στα υπάρχνοντα πλοία
και ο Σχεδιαστικός Δείκτης Ενεργειακής Απόδοσης (Energy Efficiency
Design Index- EEDI) που αφορά στα υπό κατασκευή πλοία.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μια παρουσίαση των κύριων τεχνολογιών
που χρησιμοποιούνται για να βελτιωθεί η ενεργειακή απόδοση ενός υπό
κατασκευή πλοίου. Το τρίτο και τέταρτο κεφάλαιο, είναι μια παρουσίαση
όλων των εργαλείων, τεχνικών, μεθόδων, ώστε να βελτιωθεί η ενεργειακή
αποδοτικότητα ενός υπάρχοντος πλοίου, σύμφωνα με το SEEMP.
Το τελευτάιο κεφάλαιο είναι μια προσπάθεια εκπόνησης μιας οικονομικής
μελέτης για τις τροποποιήσεις που μπορούν να εφαρμοστούν σε ένα πλοίο
και να παρουσιαστούν όλοι οι παράμετροι που θα πρέπει να
συνυπολογιστούν στην τελική απόφαση. | el |
dc.format.extent | 60 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | (EEDI & SEEMP) - επιπτώσεις στο περιβάλλον και την ναυτιλιακή βιομηχανία | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Ναυτιλίας και Βιομηχανίας. Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών | el |
dc.description.abstractEN | The improvement of Ship Energy Efficiency has been a major issue for the
Shipping industry, mainly for three reasons; primarily because the fuel
expenses of merchant ships contribute dramatically to the overall vessel’s
expenses, following the continuous increase of the bunker prices.
Secondarily, the Conventional Diesel Engines and Gas Turbines emit great
amounts of Greenhouse Gases (GHGs), contributing to the Climate Change.
Thirdly, the last six years the shipping industry was characterized by a
recession, followed with a decrease in revenues and a low interest for newbuildings.
Consequently, the low income made crucial the need for lowering
of costs and thus new technologies through EEDI. This gave the opportunity
and the time frame to the Shipyards, to follow the new industry
requirements, modify the standard designs and proceed with technical
innovations.
The objective of this Diploma Thesis is to contribute to the identification of
methods and technologies for vessel’s construction in order to improve EEDI
and for vessel’s optimal operation according to SEEMP.
Initially, in the first chapter a brief introduction is made to the
environmental issues raised, in relation with shipping industry and the
legislation framework. Also will be presented and explained the two main
indicators EEDI (for new-buildings and EEOI (for existing ships) proposed by
the IMO.
The second chapter describes the main technologies and techniques used, in
order to improve the construction of a new-building for achieving a better
EEDI.
The third and fourth chapter is a presentation of the investments,
modifications, management and operational changes that can be made in
order to improve energy efficiency of existing ships, according to SEEMP.
The fifth chapter is an effort to present an economic result of modifications
made on an existing vessel and to quote the several parameters that should
be taken into account by owner. | el |
dc.contributor.master | Ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Πλοία | el |
dc.subject.keyword | Ενεργειακή αποδοτικότητα | el |
dc.subject.keyword | Ναυτιλιακή βιομηχανία | el |
dc.subject.keyword | Ναυπηγική βιομηχανία | el |
dc.subject.keyword | Διεθνής ναυτιλία | el |
dc.subject.keyword | Περιβαλλοντικές επιπτώσεις | el |
dc.subject.keyword | Διεθνείς συμβάσεις | el |
dc.subject.keyword | Θαλάσσια ρύπανση | el |
dc.subject.keyword | Energy Efficiency Design Index (EEDI) | el |
dc.subject.keyword | Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP) | el |