dc.description.abstract | Τα τελευταία χρόνια οι εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία είναι τόσες
πολλές και συχνά ανατρεπτικές, δημιουργώντας ευκαιρίες αλλά και απειλές σε όλες
τις λειτουργίες της κοινωνικο-οικονομικής δραστηριότητας. Η τεχνολογία αλλάζει με
ρυθμούς που δύσκολα μπορούμε να αντιληφθούμε και να υιοθετήσουμε.
Σήμερα, η αγορά δεν περιορίζεται πλέον στα στενά γεωγραφικά όρια της κάθε
χώρας, αλλά μίλάμε για μία παγκόσμια αγορά στην οποία οι εξελίξεις σε
οποιαδήποτε σημείο του κόσμου επηρεάζουν ταυτόχρονα και τις υπόλοιπες
οικονομίες. Η Βιομηχανία της Μόδας έχει αποκτήσει και αυτή διεθνή χαρακτήρα και
ένα νέο προϊόν που παρουσιάζεται στην μία άκρη της γης μπορεί αμέσως να γίνει
τάση σε κάποιο άλλο μέρος του κόσμου μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Έτσι
εξηγείται για ποιον λόγο τάσεις της μόδας που αφορούν κάθε σεζόν είναι ίδιες για
όλο τον πλανήτη στα χρώματα, στις υφές, στην τεχνολογία του υφάσματος στους
όγκους του ρούχου, στη διακόσμηση, στο στυλ.
Ο εξαιρετικά λοιπόν, γρήγορος ρυθμός ανάπτυξης της τεχνολογίας, επέφερε
και ανάπτυξη στην επιστήμη των logistics, όπου σε συνδυασμό με τη ραγδαία εξέλιξη
των πληροφοριακών συστημάτων βρήκαν άμεση ανταπόκριση στο χώρο της
βιομηχανίας μόδας, δημιουργώντας ταυτόχρονα τα λεγόμενα ‘fashion logistics’.
Ταυτόχρονα, η ταχύτατη ανάπτυξη αλυσίδων γρήγορης μόδας κατέστησε τα logistics
ως το μέσο για να αναπτύξουν οι επιχειρίσεις ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Οι μεγάλοι χρόνοι απόκρισεις στη βιομηχανία της μόδας, έχούν πλεον
αντικατασταθεί από γρήγορες αποκρίσεις, γεγονός που χαρακτηρίζει σήμερα τη
γρήγορη μόδα – ‘fast fashion’.
Eπομένως, οι σύγχρονες αλυσίδες εφοδιασμού έχουν πλέον προσαρμοστεί
στις γρήγορες μεταβολές της ζήτησης μέσα από την ευέλικτη στρατηγική εφοδιασμού
στη βιομηχανία της μόδας. Το κύριο μέλημα, σήμερα είναι η μείωση των χρόνων
απόκρισης, η οποία και μπορεί να επιτευχθεί μέσω κατάλληλων μεθόδων και
εργαλείων. | el |